Specyfika pozycjonowania stron internetowych w Niemczech nieco różni się od tego samego procesu dla witryn w Polsce. Zmienne czynniki można zauważyć już na samym początku układania strategii na rynku zagranicznym. Kompleksowy projekt warto rozpocząć od wyboru najistotniejszej części witryny – struktury. Wyróżnia się:
- Krajową witrynę najwyższego poziomu
- Podkatalogi dla poszczególnych państw
- Subdomeny dla danego kraju
Warianty należy dobierać adekwatnie do wyznaczonych strategii i założonych celów. W jaki sposób poszczególne rodzaje struktur wpłyną na pozycjonowanie SEO w Niemczech? Dowiedz się więcej w dalszej części artykułu.
Krajowa witryna najwyższego poziomu (ccTLD) – pozycjonowanie w Niemczech
Wykupienie tzw. domeny z kodem najwyższego poziomu to doskonały pomysł dla właścicieli biznesów, którzy są nastawieni na twarde działania na rynku zagranicznym, a konkretniej na rynku w danym kraju. To rozwiązanie łączy się z kupnem domeny charakterystycznej dla danego państwa. W przypadku polskich stron internetowych, końcówka domeny (ccTLD) to „pl”. Odmienne końcówki analogicznie zostały przypisane dla pozostałych krajów na świecie, i tak Niemcy posiadają znacznik „de”: webway.de
Dlaczego inwestycja w krajową witrynę najwyższego poziomu jest tak opłacalna? Ponieważ końcówka domeny, oznaczająca konkretne przyporządkowanie do danego państwa, sugeruje algorytmom, robotom Google, jak i użytkownikom nastawienie i przeznaczenie całego serwisu. To zjawisko wpływa również na zaufanie interesantów, co z kolei przekłada się na średnią liczbę kliknięć witryny (CTR) w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeżeli oferta Twojego biznesu będzie skierowana do osób zamieszkałych wyłącznie w Niemczech, to zdecydowanie warto zainwestować w witrynę najwyższego poziomu.
Podkatalogi – struktura dla serwisów w Niemczech
Decydując się na podkatalogi dla swojej witryny, należy wziąć pod uwagę strukturę opisywaną we wcześniejszym akapicie – domenę z kodem najwyższego poziomu. Te dwie opcje ściśle łączą się ze sobą. Podkatalogi w globalnym SEO stosuje się w momencie wykupienia krajowej witryny, a następnie umieszcza się w nich zawartości stosowane dla danego kraju. Końcówka adresu dla serwisu niemieckiego, w przypadku funkcjonowania podkatalogów, wygląda następująco: webway.pl/de. Rozwiązanie to jest szczególnie atrakcyjne w sytuacji, w której właściciele biznesów pragną rozszerzyć zakres swojej działalności na kolejne państwa. Podkatalogi także stanowią dogodną opcję przy rozbudowaniu wersji językowych w serwisie.
Subdomeny a pozycjonowanie w Niemczech
Komfortowym rozwiązaniem może okazać się wprowadzenie subdomeny do swojego portalu. Co to oznacza? Mianowicie, działalność prowadzona np. w Polsce może zostać rozszerzona na kraj, jakim są Niemcy właśnie poprzez utworzenie subdomeny. Poglądowo, subdomena może wyglądać następująco: de.webway.pl – do ogólnej domeny został dodany prefiks związany z danym państwem (w tym wypadku z Niemcami). Opcja utworzenia subdomeny jest stosunkowo łatwa w konfiguracji. Dodatkową zaletą jest również to, że tego typu wariant daje jasny sygnał wyszukiwarce i robotom Googla o ukierunkowaniach geograficznych biznesu online.