Webway
Mühlweg 6
02826 Görlitz Deutschland
info@webway.pl
+49 152 23139884

Wzrost przychodu o 87% w 3 miesiące i 692% ROAS-Google Ads rynek niemiecki

Autor: admin
Data: 20 lutego, 2023

Skalowanie reklam pozwala na maksymalizację wyników z najskuteczniejszych kampanii przy utrzymaniu oczekiwanego zwrotu z inwestycji. Można to zrobić na kilka sposobów, m.in.: zwiększając wydatki na reklamę, doskonaląc teksty i graficzne materiały reklamowe, dodając listy odbiorców. Optymalizacja reklam, zwiększenie przychodu w krótkim okresie czasu było celem Echt Hair, o którym mowa w poniższym artykule.

Echthaar Extensions E-Commerce Echt Hair
Mała, rodzinna firma z Görlitz (Saksonia) zajmująca się sprzedażą włosów doczepianych na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Współpracuje z salonami fryzjerskimi B2B oraz klientami prywatnymi B2C.

Niezależnie od wielkości i doświadczenia firmy, skalowanie jest zawsze wyzwaniem. Trzeba podjąć decyzję, jakie kanały wybrać, jakie inwestycje można na to przeznaczyć, jakiego stopnia rentowności się oczekuje, czy marka koncentruje się wyłącznie na pozyskiwaniu nowych klientów czy może chce się przypominać osobom, które były już na stronie.

Te i wiele innych pytań zadano sobie w październiku 2022 kiedy to Echt Hair rozpoczął zastanawiać się w jakich sposób zoptymalizować prowadzone już działania z Google Ads.

O zaletach reklam Google Ads pisaliśmy Wam już w artykule dotyczącym porównania ich do Pozycjonowania a także odpowiedzi na pytanie jaką taktykę wybrać na język niemiecki?

Zachęcamy do przeczytania: SEO czy reklamy Google Ads - jaką taktykę wybrać na rynek niemiecki?

Po rozmowach udało się wybrać odpowiednie cele i postanowiono na działanie krokowe. Rozpoczęto od optymalizacji obecnych kampanii, poprawienie błędów, a następnie stworzone zostały nowe komponenty. 

Jak udało nam się zwiększyć przychód?

  • Analiza lejka sprzedażowego i stworzenie kampanii opierających się na początku ścieżki użytkownika. Biorąc na tapet budowanie świadomości stworzenie kampanii o szerokim targetowaniu, z celem dotyczącym jak największej ilości wyświetleń w celu dotarcia do osób nieznających marki Echt Hair.
  • Oprócz brandowych słów kluczowych dodanie ogólnych fraz związanych z artykułami do włosów i samych doczepów.
  • Optymalizacja Performance Max, dodanie obrazów i nagłówków w celu uatrakcyjnienia reklamy.
  • Dodanie rozszerzeń do reklam tekstowych w celu opisania szczegółów dotyczących maki a także zwiększenia długości miejsca w wyszukiwarce.
  • Rozszerzenie dotychczasowego kierowania kampanii korzystając z dopasowań .
  • Ustawienie cappingu (nałożenie limitu wyświetleń reklamy na unikalnego użytkownika). Wraz ze wzrostem częstotliwości reklam wzrasta również koszt pozyskania użytkownika lub klienta. Ważnym jest utrzymywanie niskiej częstotliwości reklam, pozwalającej na zdobycie zainteresowania potencjalnych klientów.
  • Zmiany budżetu. Powolny i stały wzrost budżetów nie więcej niż o 20% co 3-5 dni. Wykorzystywanie automatycznych reklam do skalowania lub zmniejszania budżetu na reklamy na podstawie ich skuteczności. Stopniowe zmiany nie powodowały ponownego uruchomienia fazy uczenia się reklam i pozwalały na utrzymanie poziomu efektywności kampanii. 
  • Unikanie nakładania się odbiorców. Zawsze weryfikowaliśmy, czy nie kierujemy różnych zestawów reklam na tę samą grupę odbiorców, aby uniknąć ich kanibalizacji ze względu na nakładanie się odbiorców w strukturę kampanii reklamowych.

W kolejnej fazie planujemy dalszy rozwój kampanii i zwiększenie przychodów.

Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoje działania również da się zoptymalizować na przestrzeni trzech miesięcy – zapraszamy do kontaktu!

Autor: Monika Drabczyńska

Przychody z Google Ads od 01.11.2022 do 31.01.2023

Wzrost przychodów w porównaniu do tego samego okresu rok temu

Wzrost przychodów w porównaniu do tego samego okresu w poprzednich 3 miesiącach

Przychody z Google Ads od lipca 2022 do stycznia 2023

Kanały/Źródła przychodów listopad 2022 - styczeń 2023 vs. sierpień 2022 - październik 2022

Kanały, z których przychodzą użytkownicy

Ścieżka konwersji wielokanałowej

Przeczytaj również

Wzrost przychodu o 87% w 3 miesiące i 692% ROAS-Google Ads rynek niemiecki

Skalowanie reklam pozwala na maksymalizację wyników z najskuteczniejszych kampanii przy utrzymaniu oczekiwanego zwrotu z inwestycji. Można to zrobić na kilka sposobów, m.in.: zwiększając wydatki na reklamę, doskonaląc teksty i graficzne materiały reklamowe, dodając listy odbiorców. Optymalizacja reklam, zwiększenie przychodu w krótkim okresie czasu było celem Echt Hair, o którym mowa w poniższym artykule. Echthaar Extensions […]

Zobacz
Wielka fala roszczeń odszkodowawczych w Niemczech z powodu Google Fonts

W ostatnim czasie jest wiele roszczeń o odszkodowania na terenie Niemiec od osób prywatnych i agencji z powodu czcionek Google. Próbują wyciągnąć pieniądze od operatorów stron internetowych kierowanych do niemieckich odbiorców na podstawie wyroku niemieckiego sądu LG Monachium. Wszystko za sprawą tego, że 20 stycznia 2022 r. Sąd Okręgowy w Monachium I potwierdził w swoim […]

Zobacz
Struktura witryny w pozycjonowaniu stron internetowych w Niemczech

Specyfika pozycjonowania stron internetowych w Niemczech nieco różni się od tego samego procesu dla witryn w Polsce. Zmienne czynniki można zauważyć już na samym początku układania strategii na rynku zagranicznym. Kompleksowy projekt warto rozpocząć od wyboru najistotniejszej części witryny – struktury. Wyróżnia się: Krajową witrynę najwyższego poziomu Podkatalogi dla poszczególnych państw Subdomeny dla danego kraju […]

Zobacz
Social Media Marketing w Niemczech - czy warto w niego inwestować?

Social Media - w dzisiejszych czasach każdy ma z nimi do czynienia na co dzień. Bezwzględne statystyki pokazują, że przeciętny Europejczyk na media społecznościowe poświęca około dwóch godzin dziennie. Czy to dużo? Może się wydawać, że nie. Sytuacja diametralnie się zmienia, kiedy pod lupę weźmiemy dłuższy okres czasu. Amerykańska agencja marketingowa Mediakix obliczyła, że każdy […]

Zobacz
Tworzenie niemieckich treści przez sztuczną inteligencję

Rozwój sztucznej inteligencji (z ang. artificial intelligence) osiągnął już punkt, w którym przy content marketingu nie da się już praktycznie odróżnić tekstów maszyny od treści człowieka. Niezależnie od tego, czy są to posty na blogu czy w mediach społecznościowych, wszelkiego rodzaju reklamy lub opisy produktów. Jest bardzo prawdopodobne, że miałeś kontakt z treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję, nie […]

Zobacz
pencilusersrocket linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram