Webway
Mühlweg 6
02826 Görlitz Deutschland
info@webway.pl
+49 152 23139884

Wielka fala roszczeń odszkodowawczych w Niemczech z powodu Google Fonts

Autor: admin
Data: 6 listopada, 2022

W ostatnim czasie jest wiele roszczeń o odszkodowania na terenie Niemiec od osób prywatnych i agencji z powodu czcionek Google. Próbują wyciągnąć pieniądze od operatorów stron internetowych kierowanych do niemieckich odbiorców na podstawie wyroku niemieckiego sądu LG Monachium.

Wszystko za sprawą tego, że 20 stycznia 2022 r. Sąd Okręgowy w Monachium I potwierdził w swoim wyroku bezprawność zdalnej integracji Google Fonts (Az.: 3 O 17493/20). W rezultacie liczba roszczeń odszkodowawczych znacznie wzrosła od tego czasu i coraz więcej firm prawniczych i osób prywatnych korzysta z wyroku w celu dochodzenia odszkodowań.

Wiele kancelarii prawnych wypracowały nowy model biznesowy. Strategia polega na roszczeniach o odszkodowania od operatorów witryn w Niemczech, którzy nieprawidłowo zintegrowali czcionki Google. Na podstawie wyroku domagają się odszkodowania i zaprzestania do dalszego korzystania czcionek Google zdalnie.

Dlaczego czcionki Google są tak popularne i dlaczego ich użycie potrafi narobić dużych problemów?

Google Fonts to interaktywny katalog zawierający ponad 1400 czcionek dostarczonych przez Google. Ta biblioteka jest dostępna bezpłatnie i może być używana zarówno zdalnie, jak i lokalnie.

Ponieważ czcionki są dostępne online, nie ma potrzeby udostępniania niektórych czcionek na serwerze — są one po prostu automatycznie ładowane do używanych motywów za pomocą fragmentów kodu.

Wszystkie czcionki Google zawsze wyglądają tak samo dla użytkowników, niezależnie od urządzenia. Jest to przyjazne dla użytkownika i operatora strony internetowej. Niestety nieprawidłowa integracja Google Fonts przesyła dane osobowe odwiedzającego witrynę do Google, dlatego istnieją obawy dotyczące ochrony danych. Podczas pobierania czcionek z Google CDN następuje automatyczne przekazanie adresu IP odwiedzających witrynę.

Czy integracja Google Maps jest zgodna z RODO?

Możliwe również, że czcionki Google są ładowane za pośrednictwem zintegrowanych modułów Google Maps na stronie internetowej. Jeśli więc zaimplementowałeś Google Map w niemieckim sklepie internetowym lub witrynie to może być przyczyną twoich problemów z powodu naruszeń RODO.

Aby uchronić się przed wyżej wspomnianymi problemami należy lokalnie zintegrować czcionki Google.

Według LG Munich I metoda lokalna jest nieszkodliwa z punktu widzenia prawa o ochronie danych, ponieważ żadne dane nie są wysyłane do Google, gdy Google Fonts jest lokalnie integrowane.

Nie można ogólnie powiedzieć, w jaki sposób czcionki Google mogą być ładowane lokalnie. Każdy motyw jest inny, nawet wtyczki je ładują.

Oto trzy sposoby dezaktywacji czcionek Google w Twojej witrynie:

  • dezaktywacja czcionek Google-Fonts za pomocą wtyczek - bardzo popularna wtyczka to Local Google Fonts
  • bezpośrednio w motywie lub w Elementorze
  • za pomocą functions.php

Mamy nadzieję, że nasz artykuł blogowy wyjaśnił, w jaki sposób poprawnie dezaktywować Google Fonts w swojej witrynie i załadować je lokalnie.

Przeczytaj również

Wielka fala roszczeń odszkodowawczych w Niemczech z powodu Google Fonts

W ostatnim czasie jest wiele roszczeń o odszkodowania na terenie Niemiec od osób prywatnych i agencji z powodu czcionek Google. Próbują wyciągnąć pieniądze od operatorów stron internetowych kierowanych do niemieckich odbiorców na podstawie wyroku niemieckiego sądu LG Monachium. Wszystko za sprawą tego, że 20 stycznia 2022 r. Sąd Okręgowy w Monachium I potwierdził w swoim […]

Zobacz
Struktura witryny w pozycjonowaniu stron internetowych w Niemczech

Specyfika pozycjonowania stron internetowych w Niemczech nieco różni się od tego samego procesu dla witryn w Polsce. Zmienne czynniki można zauważyć już na samym początku układania strategii na rynku zagranicznym. Kompleksowy projekt warto rozpocząć od wyboru najistotniejszej części witryny – struktury. Wyróżnia się: Krajową witrynę najwyższego poziomu Podkatalogi dla poszczególnych państw Subdomeny dla danego kraju […]

Zobacz
Social Media Marketing w Niemczech - czy warto w niego inwestować?

Social Media - w dzisiejszych czasach każdy ma z nimi do czynienia na co dzień. Bezwzględne statystyki pokazują, że przeciętny Europejczyk na media społecznościowe poświęca około dwóch godzin dziennie. Czy to dużo? Może się wydawać, że nie. Sytuacja diametralnie się zmienia, kiedy pod lupę weźmiemy dłuższy okres czasu. Amerykańska agencja marketingowa Mediakix obliczyła, że każdy […]

Zobacz
Tworzenie niemieckich treści przez sztuczną inteligencję

Rozwój sztucznej inteligencji (z ang. artificial intelligence) osiągnął już punkt, w którym przy content marketingu nie da się już praktycznie odróżnić tekstów maszyny od treści człowieka. Niezależnie od tego, czy są to posty na blogu czy w mediach społecznościowych, wszelkiego rodzaju reklamy lub opisy produktów. Jest bardzo prawdopodobne, że miałeś kontakt z treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję, nie […]

Zobacz
Najlepsze narzędzia do działań SEO w Niemczech

W tym wpisie chcemy przedstawić naszą konfigurację narzędzi SEO na rynek niemiecki. Może to pomóc agencją SEO oraz freelancer’om, którzy pozycjonują strony internetowe za nasza zachodnią granicą. Każdy, kto ma coś wspólnego z tworzeniem sklepów internetowych w Niemczech, a następnie ich pozycjonowaniem musiał słyszeć o narzędziu analitycznym Sistrix. Działania SEO w Niemczech należy rozpocząć od […]

Zobacz
pencilusersrocket linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram