Webway
Mühlweg 6
02826 Görlitz Deutschland
info@webway.pl
+49 152 23139884

Jak otworzyć sklep internetowy w Niemczech?

Autor: admin
Data: 4 grudnia, 2021

Każdy przedsiębiorca z pewnością wie, że rynek niemiecki należy do ścisłej czołówki pod względem e-commerce. Ustępuje on miejsca tylko Wielkiej Brytanii, co lokuje go w finalnym rozrachunku na miejscu drugim. W praktyce nie ma to jednak większego znaczenia, a zakładanie sklepów internetowych w Niemczech po prostu się opłaca! Zaciekawienie i zdobycie zaufania niemieckich klientów nie jest jednak łatwe. Aby osiągnąć sukces musicie zacząć od dobrej strategii podboju niemieckiego rynku e-commerce. Jak to zrobić?

Jak się okazuje - są dwie opcje. Pierwszą z nich jest sprzedawanie produktów mając zarejestrowaną działalność w Polsce. Inną natomiast możliwością jest rejestracja działalności gospodarczej tzw. Gewerbe (w niemieckim urzędzie), która również nadaje się dla sklepu internetowego w Niemczech. W tym kraju ogromną rolę odgrywają tzw. marketplace'y - m.in amazon czy eBay, na których możesz bez przeszkód promować swoje produkty. Kolejnem interesującym kanalem dotarcia do zachodniego klienta są niemieckie porównywarki cen.

Jakie wymogi techniczne powinien spełniać niemiecki sklep internetowy?

Pamiętajcie też jak ważne jest zapoznawanie się z wymogami technicznymi, które obowiązują w obcym kraju. Należy do nich przede wszystkim wybór odpowiedniej platformy, na której powstanie sklep internetowy w Niemczech. Nie możemy również zapomnieć o nieodłącznym aspekcie prowadzenia każdej strony internetowej - pozycjonowaniu w niemieckiej wyszukiwarce google.de. Na terenie Niemiec jest to bardzo ważny element, który pozwala przyciągać mnóstwo nowych klientów. Pamiętajmy więc, że po stworzeniu sklepu internetowego nasza przygoda z e-commerce się dopiero rozpoczyna! Ważnym aspektem jest cena pozycjonowania w Niemczech.

Znajomość prawa to podstawa działalności w niemieckim E-Commerce

Zagadnienia prawne w niemieckim E Commerce.

Sprzedawaj bezpiecznie i skutecznie w niemieckim Internecie

Niemiecki rynek należy również do tych wyjątkowo restrykcyjnych. Co za tym idzie - ogromną uwagę należy przykładać do tego co i w jaki sposób oferujemy. Nieznajomość prawa może wiązać się z wieloma nieprzyjemnościami m.in. z dużymi karami pieniężnymi czy złamaniem więzi wytworzonych między sprzedającym a konsumentem. Co ciekawe, uprawnieni do składania skarg są nie tylko instytucje do tego upoważnione. Donos na Twoją działalność mogą złożyć wszyscy Niemcy, nawet właściciele innej, konkurencyjnej firmy! Proces ten nie jest przyjemny i zdecydowanie lepiej go unikać. Dostosowanie się do zasad prawnych gwarantuje Ci bezpieczeństwo i szacunek wśród konsumentów.

Łatwiejsze (pod względem prawnym) okazuje się wdrożenie sprzedaży na pewne niemieckie platformy - Amazon i eBay. Panujące tam zasady uczciwego handlu są restrykcyjne, jednak nie w takim stopniu jak kontrole sklepu online. Pamiętaj, że zawsze możesz spróbować. W każdym czasie będziesz mógł "wyjść na swoje" zakładając własną stronę online.

Wymogi prawne dla sprzedawców na niemieckim rynku E-Commerce.

Możemy więc powiedzieć, że w Niemczech nic się nie ukryje! Nawet najmniejsze obejście przepisów może przynieść fatalne skutki. Kto jednak może się tego spodziewać? Według ogólnych nakazów, każdy sprzedawca, który kieruję swoją ofertę do klientów z Niemiec podlega niemieckiemu prawu. Chcąc nie chcąc więc musicie zapoznać się ze wszystkimi obowiązującymi tam zasadami. Przede wszystkim warto mieć na uwadze, że niemiecki klient ma 14 dni na zwrot, a instytucja czuwająca nad prawami konsumentów to Verbraucherschutz. Wymogów jest jednak nieco więcej. Przygotowaliśmy dla Was małą ściągę...

Jakie regulaminy są konieczne do prawnie bezpiecznej sprzedaży w niemieckim Internecie:

Impressum- informacje o sprzedawcy. Jest to aspekt często określany jako prawdziwy must have! Wszystkie strony internetowe w Niemczech maja obowiązek posiadać Impressum. Każde musi zawierać ściśle wyznaczone informacje:

– Pełna nazwa działalności,

– Adres dla doręczeń,

– Numer telefonu,

- Adres e - mail,

– Numer identyfikacyjny VAT (tzw. MwSt.),

– Numer rejestru handlowego oraz właściwy sąd rejonowy (jeśli jest zarejestrowany w HRG).

  • Allgemeine Geschäftsbedingungen (AGB)- ogólne warunki handlowe i informacje dla klientów,
  • Datenschutzerklärung-Polityka Prywatności,
  • Widerrufsrecht-Warunki odstąpienia od umowy i wzór formularza odstąpienia od umowy.

Następną bardzo ważną sprawą jest banner COOKIE. Powinien on mieć opcje ustawienia (aktywacji i dezaktywacji) poszczególnych ciasteczek i zostawienia aktywnych tylko tych koniecznych do otwarcia strony.

Całkiem sporo tego, prawda? Istnieją strony, gdzie można automatycznie wygenerować wszystkie te teksty i być pewnym, że wszystko jest zgodne z niemieckim prawem. Niestety do ich stworzenia konieczna jest perfekcyjna znajomość zarówno języka niemieckiego, jak i całej historii danej firmy. Nie brakuje pytań nawet o te najmniejsze szczegóły. Oczywiście możesz zabrać się za to na własną rękę. Najbezpieczniejszym jednak rozwiązaniem jest zlecenie tego zadania Kancelarii Adwokackiej. W tym przypadku koszty mogą być jednak bardzo wysokie. Ostateczny wybór zostawiamy więc w Twoich rękach.

Jakie narzędzie do obsługi sprzedaży w Niemczech?

Idealnym rozwiązaniem do prowadzenia handlu online w Niemczech jest program Billbee

Billbee co to jest?

Billbee to intuicyjna i w pełni zautomatyzowana obsługa zamówień, zarządzanie zapasami i automatyzacja dla małych i średnich firm. Idealnie obsługuje każdy sklep online, w tym ten niemiecki! To inteligentne narzędzie oferuje nam pełen wachlarz usług. Dzięki wysoko rozwiniętemu oprogramowaniu, Billbee łączy się z wieloma platformami, a nawet dostawcami! Jest ona w stanie wysyłać samodzielnie e-maile czy informacje o śledzeniu zakupu, drukować etykiety do wysyłki oraz nawet rozliczać płatności! Bardzo ważna funkcja Billbee jest to, że wystawione faktury i rachunki można jednym kliknięciem przesłać do biura podatkowo-księgowego w Niemczech. Program umożliwia eksport plików do systemu DATEV, w którym pracuje większość niemieckich księgowych.

Billbee świetnie sprawdza się rownież do przekazywania obsługi logistycznej Twoich zamówień zewnętrznemu operatorowi, czyli tak zwany fulfillment

Billbee oferuje świetne integracje ze sklepami e-commerce oraz Maretplac'ami czyli platformami sprzedazowymi.

Połączenie sklepu internetowego czy Marketplace z Billbee jest nie tylko bardzo łatwe, ale po integracji mamy pełną automatyzację i dużą oszczędność czasu. Funkcje aplikacji są cały czas rozwijane i udoskonalane.

Integracje nimieckich sklepów internetowych z Billbee:

  • Shopify
  • WooCommerce
  • Shopware
  • PrestaShop
  • Serverspot
  • VersaCommerce
  • xtCommerce
  • Azoo
  • ePages (Strato)
  • Gambio
  • Jimdo
  • Lightspeed
  • Magento

Integracje nimieckich Marketplace-platfom sprzedażowych z Billbee:

  • Amazon
  • eBay
  • Rakuten
  • Kaufland
  • Hood
  • Wish
  • Avocadostore
  • DaWanda
  • Etsy
  • gebraucht.de
  • idealo Direktkauf
  • Yatego

Co oznacza Billbee dla sprzedawcy?

Wygodę i kontrolę zarówno sprzedaży, jak i całego sklepu internetowego. Billbee oferuje 30-dniowy okres próbny. Po zakończeniu fazy testowej koszty naliczane są od ilości obsłużonych przez program zamówień np. za 100 zamówień naliczane jest 24,18 €, za 500 zamowień-57,85 €  a za 1000 - 79,24 € . Proces obsługi niemieckiego sklepu internetowego będzie z pewnością łatwiejszy i wygodniejszy.

Jakie formy płatności są preferowane przez Niemców?

Formy platnosci w niemieckim handlu online.

Form płatności w świecie zakupów nie brakuje. Jeżeli natomiast chodzi szczegółowo o rynek niemiecki, warto przyjrzeć się im nieco bliżej. Jak się okazuje - Niemcy nie zawsze wybierają te same opcje, co my na terenie Polski. Temat płatności należy wziąć wyjątkowo pod lupę. W końcu wszystkie nasze starania o pozyskanie klienta powinny skończyć się zyskiem! Temat jest bardzo obszerny, więc wszystkie potrzebne informacje zawarliśmy w innym artykule o niemieckich płatnościach w internecie. Zapraszamy do kliknięcia w podany link, a wszystkie Wasze wątpliwości zostaną rozwiane.

Co warto wiedzieć o niemieckich konsumentach?

W obecnych czasach duży nacisk kładzie się na ochronę środowiska. Ekologia dla niemieckich konsumentów to bardzo ważny temat, szczególnie od 2021 roku. Co ciekawe, niekiedy to właśnie on decyduje o losach e - sklepu. Konsumenci zdecydowanie częściej wybierają sklepy internetowe, których artykuły powstały w zgodzie z ekologią. Dzięki posiadaniu ich będziesz w stanie dotrzeć do większej ilości osób, co otworzy Ci mnóstwo nowych możliwości, być może nawet poza Niemcy! Pamiętaj więc, aby w Twoim sklepie internetowym nie zabrakło tego typu produktów.

Preferowane metody kontaktu z klientami

O dziwo, tradycyjna rozmowa telefoniczna nie zdaje się odchodzić do lamusa. Klienci zazwyczaj pokładają w niej największe zaufanie. Co więcej, od niedawna obserwuje się bardzo dużą popularność aplikacji What's app. Za jej pomocą można np. w szybki i łatwy sposób wysłać klientowi realne zdjęcie produktu. Warto więc ruszyć z duchem czasu i założyć tego typu aplikację, która może wpłynąć na wizerunek naszego biznesu.

Równie ważną role odgrywają w dzisiejszych czasach social media. Marketing społecznościowy w Niemczech gra główne skrzypce. Co jednak rozumiemy przez to pojęcie? Mogą to być różne formy reklamy, jak i zwyczajnego kontaktu z odbiorcą produktu. Zauważcie, że każda większa firma aktywnie działa w sieci, tym samym zwiększając widoczność swojego biznesu i zachęcając klienta do zakupu.

Logistyka – czego oczekują konsumenci online w Niemczech?

Logistyka na niemiecki sklep internetowy

Czy istnieje coś, co bardziej zniechęca klienta do marki niż długi okres dostawy? Wielu odbiorcom zależy właśnie na czasie. Podczas tworzenia sklepu na rynku niemieckim ważne jest, aby podjąć współprace z profesjonalnymi dostawcami. W końcu to właśnie oni będą dostarczali Wasze zamówienia! Do grona tych zaufanych formy dostawy w Niemczech należą:

  • DHL
  • DHL Express - dostawa już następnego dnia
  • Hermes
  • DPD
  • UPS
  • GLS

Mówiąc o logistyce nie można ominąć jednej z idealnych możliwości dla e-sklepu - fulfillment. Polega to na przekazaniu Twoich zamówień do innego operatora, który się nimi zajmuje. Za jego pomocą możesz sprzedawać praktycznie wszystkie produkty - od kawy nawet po meble ogrodowe. Jest to dobra opcja, gdyż magazyny na wyłączność są drogie. Co więcej, w Fulfillment wysyłka okazuje się tańsza. Zaoszczędzone pieniądze możesz przeznaczyć na co tylko chcesz np. na rozwój swojej działalności w sieci. Dzięki temu masz również więcej czasu na działanie marketingowe dla Twojego sklepu np. w mediach społecznościowych.

Największe sklepy internetowe w Niemczech

Niemcy to kraj, który wyróżnia się wieloma, ogromnymi sklepami internetowymi. Można wręcz powiedzieć, że znajdują się one na najwyższym możliwym poziomie. Przygotowaliśmy dla Was niemieckie podium E Commerce, które udowodni Wam, że te sklepy internetowe zna każdy! Ci niemieccy giganci to:

  • Amazon
  • Otto
  • Kaufland
  • Zalando
  • MediaMarkt
  • Lidl

Przeczytaj również

Wielka fala roszczeń odszkodowawczych w Niemczech z powodu Google Fonts

W ostatnim czasie jest wiele roszczeń o odszkodowania na terenie Niemiec od osób prywatnych i agencji z powodu czcionek Google. Próbują wyciągnąć pieniądze od operatorów stron internetowych kierowanych do niemieckich odbiorców na podstawie wyroku niemieckiego sądu LG Monachium. Wszystko za sprawą tego, że 20 stycznia 2022 r. Sąd Okręgowy w Monachium I potwierdził w swoim […]

Zobacz
Struktura witryny w pozycjonowaniu stron internetowych w Niemczech

Specyfika pozycjonowania stron internetowych w Niemczech nieco różni się od tego samego procesu dla witryn w Polsce. Zmienne czynniki można zauważyć już na samym początku układania strategii na rynku zagranicznym. Kompleksowy projekt warto rozpocząć od wyboru najistotniejszej części witryny – struktury. Wyróżnia się: Krajową witrynę najwyższego poziomu Podkatalogi dla poszczególnych państw Subdomeny dla danego kraju […]

Zobacz
Social Media Marketing w Niemczech - czy warto w niego inwestować?

Social Media - w dzisiejszych czasach każdy ma z nimi do czynienia na co dzień. Bezwzględne statystyki pokazują, że przeciętny Europejczyk na media społecznościowe poświęca około dwóch godzin dziennie. Czy to dużo? Może się wydawać, że nie. Sytuacja diametralnie się zmienia, kiedy pod lupę weźmiemy dłuższy okres czasu. Amerykańska agencja marketingowa Mediakix obliczyła, że każdy […]

Zobacz
Tworzenie niemieckich treści przez sztuczną inteligencję

Rozwój sztucznej inteligencji (z ang. artificial intelligence) osiągnął już punkt, w którym przy content marketingu nie da się już praktycznie odróżnić tekstów maszyny od treści człowieka. Niezależnie od tego, czy są to posty na blogu czy w mediach społecznościowych, wszelkiego rodzaju reklamy lub opisy produktów. Jest bardzo prawdopodobne, że miałeś kontakt z treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję, nie […]

Zobacz
Najlepsze narzędzia do działań SEO w Niemczech

W tym wpisie chcemy przedstawić naszą konfigurację narzędzi SEO na rynek niemiecki. Może to pomóc agencją SEO oraz freelancer’om, którzy pozycjonują strony internetowe za nasza zachodnią granicą. Każdy, kto ma coś wspólnego z tworzeniem sklepów internetowych w Niemczech, a następnie ich pozycjonowaniem musiał słyszeć o narzędziu analitycznym Sistrix. Działania SEO w Niemczech należy rozpocząć od […]

Zobacz
pencilusersrocket linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram