Webway
Mühlweg 6
02826 Görlitz Deutschland
info@webway.pl
+49 152 23139884

Wie viel kostet? Czyli ile kosztuje pozycjonowanie na rynku niemieckim i jakie są efekty za wydane € euro.

Autor: admin
Data: 20 października, 2021

Prezentowany przez nas case study z pozycjonowania na rynku niemieckim dotyczy firmy usługowo-produkcyjnej świadczącej swoje usługi tylko i wyłącznie na rynku niemieckim. Grupą docelową firmy naszego klienta są raczej klienci indywidualni rzadziej Firmy. Należy jednak zaznaczyć, ze nie jest to typowy niemiecki sklep internetowy.

Widoczność według SISTRIX

Wykres widocznosci 5 lat case study pozycjonowanie Niemcy

Ruch organiczny według ahrefs (zawyżony-Bullshit)

Case study firmy uslugowo-produkcyjnej pozycjonowanej na niemieckim rynku.

Jak widać na załączonych obrazkach klient był w nie najlepszej sytuacji po odejściu z agencji która go pozycjonowała. Profil linków zbudowany na bazie PBN, początkowo dał zadziwiające wzrosty, jednak równie szybko pozycje spadły po kolejnych aktualizacjach algorytmu wyszukiwarki Google.de. Klient oczekiwał zatrzymania trendu spadkowego i co najmniej przywrócenia widoczności z najlepszego okresu.

Pierwszym krokiem była standardowa optymalizacja SEO i dla kluczowych stron napisania nowego contentu (w tym wypadku - krótszego). Inwestor zdecydował się jednocześnie na zrobienie nowej strony, tak aby spełniała wymagania Core Web Vitals i była bardziej atrakcyjna wizualnie dla klienta. Przy okazji przebudowy strony, zgodnie z analizą słów kluczowych, struktura została powiększona o kilka stron dedykowanych konkretnym frazom. Strony te błyskawicznie weszły w TOP 3.

 

Wykres SISTRIX pokazujący wzrost liczby słów kluczowych, na które domena zajmuje pozycje Top 10 i Top 100 w organicznych wynikach wyszukiwania.

Wygląda bez efektu WOW ponieważ wiele fraz poprawiło swoje pozycję w zakresie Top 10 czyli np. z 10 na 4, z 9 na 1,  czy z 3 na 1. Takich zmian pozycji ten wykres nie uwzględnia, a szkoda bo takie zmiany maja ogromny wpływ na Traffic. 

Slowa kluczowe wykres 5 lat case study pozycjonowanie Niemcy

Wykres ahrefs pokazujący wzrost liczby słów kluczowych, na które domena zajmuje pozycje 1-3, 4-10 oraz 11-100 w organicznych wynikach wyszukiwania (zawyżony-Bullshit)

Case study pozyzcjonowanie Niemcy slowa kluczowe

Przebudowa strony połączona z optymalizacją i rozbudową treści oraz kilka miesięcy pozyskiwania wysokiej klasy linków przywróciły ruch do poziomu z “najlepszych czasów”, a obecnie zaczynają już go przewyższać. Co jest nawet większym sukcesem w kontekście tego że, na przestrzeni czasu spadł Volumen kluczowych fraz dla tego projektu, a Google Maps, Direct Answer i Ads zmniejszyły CTR z pozycji 1.

W dalszej części chcemy pokazać jak przebiegał proces link buildingu, jakie efekty dał i jak różne mogą być wyniki w zależności jakich narzędzi do pomiaru sukcesu użyjemy 🙂

Współpracę za zakresu link buildingu rozpoczęliśmy w pod koniec styczniu 2021 roku. My jako Webway byliśmy odpowiedzialni tylko za zdobywanie linków zwrotnych z krajów DACH, a dokładnie z niemieckich domen. Resztę kawał dobrej roboty wykonał Mad Lab.

Najnowszy screen z 20 października według ahrefs obrazuje ta dobra robotę ale czy napewno dokładnie?
Oczywiście, że zawyżony-Bullshit.

Porównanie 20.10.2021 dzień dzisiejszy do 31.01.2021 początek współpracy.
Wyniki pozycjonowania z rynku niemieckiego case study.

 

SISTRIX pokazuje zupełnie inne wartości.

Porównanie 20.10.2021 dzień dzisiejszy do 25.01.2021 początek współpracy.

ΔKlicks -

szacunkowy przyrost liczby kliknięć
na miesiąc dla słowa kluczowego
pomiędzy tymi dwoma datami.

SEO Niemcy case study zmiana pozycji slow kluczowych

Słów kilka o linkach

Linki pochodziły z prywatnych blogów, stron poradnikowych, portali branżowych, serwisów specjalistycznych, lokalnych stron telewizyjnych, lokalnch gazet, magazynów, portali News’owych, stron afiliacyjnych i tak tak forum Linki czyli marketing szeptany.
Cały link building prowadzony był z przemyślana taktyką wedle niemieckiego sloganu SEO „Natürlichkeit“.

Na wstępie zaczęliśmy starać się o linki z miejsc najbardziej zbliżonych tematycznie i nie mieliśmy ciśnienia by były jakieś super mocne. Następnie według hasła „Natürlichkeit“ zdobywaliśmy coraz mocniejsze domeny, następnie doszedł marketing szeptany aż po naprawdę mocne i drogie linki.

Dodatkowo staraliśmy się by praktycznie każdy linki pochodził z innego źródła. Unikaliśmy sytuacji zdobycia 2 linków od jednego dostawcy/operatora szczególnie w tym samym czasie. Trzeba znać rynek żeby nie kupić wielu linków z jednego źródła - na platformach z linkami nie ma tej informacji 😉

Zanim zaczniemy jeszcze ważna informacja o copywritingu

Do pierwszych publikacji teksty artykułów dostarczył klient. Niestety niemieckie portale niechętnie chciały publikować Content pisany w Polsce. Nie chodzi o to, że teksty zawierały błędy. Nic takiego. Artykuły były bezbłędne natomiast odrazu było widać, że nie pisała go osoba którego „Muttersprache" to język niemiecki czyli nie native speaker. Dodatkową przeszkodą w publikacji tekstów pisanych nad Wisła był styl. U naszych zachodnich sąsiadów publikuje się artykuły informacyjno-poradnikowe, natomiast z Polski dostarczane nam były teksty typowo sprzedażowe. Owszem jest możliwość opublikowania takiego tekstu ale z automatu dostaje on oznaczenie „Anzeigenkennzeichnung“, czyli artykuł i link sponsorowany, który byłby zaprzeczeniem naszej dewizy „Natürlichkeit“.

Cały proces pozycjonowania i zdobywania linków wraz z cenami i komentarzami przedstawiamy poniżej. Podane ceny zdobycia, nie zawsze kupienia linka to kwota netto inkl. tekst (czyli tekst w cenie) w walucie euro €.

Pierwsze linki zdobyliśmy z portali ściśle powiązanych tematycznie z domeną, która podlegała pozycjonowaniu.

Na przestrzeni ostatnich dni stycznia i całego lutego udało się pozyskać linki z:

Budować, mieszkać i więcej - koszt pozyskania odnośnika to 180€

Serwis dotyczący mieszkań i budowy 210€

Rynek niemiecki case study link building

Portal informacyjny z tematu dom to koszt 120€

Skuteczne Pozycjonowanie case study.

 

Strona afiliacyjna: meble ogrodowe i meble na zewnątrz 140€

Pozycjonowanie DACH case study

 

Porady domowe w cenie 140€

Skuteczny link building DACH.

W marcu i kwietniu dorzuciliśmy pierwszą lokalną gazetę, ogólny magazyn poradnikowy oraz marketing szeptany:

 

Regionalna gazeta internetowa - 260€

skuteczny link building na kraje niemieckojezyczne.

 

Ogólny informacyjny magazyn poradnikowy - 220€

Case study link building Niemcy.

 

Marketing szeptany - 20 linków do strony głównej i podstron - 6€ sztuka razem 120€

Posty umieszczane w pasującym temacie( nie były zakładane nowe watki ). Linki zazwyczaj w postaci kotwicy. Dziwne ale na forach w niemieckim internecie rzadko linkuje się czystym URL’em. Wszyscy linkują anchorem nawet jak podają jakiś inny wątek to jest odnośnik w postaci kotwicy- taki kraj 🙂

Jak widać nasze konta mają historię a wpisy nie są z kosmosu.

Jak funkcjonuje marketing szeptany na rynku niemieckim.
Marketing szeptany w Niemczech

BOOM - maj i czerwiec to była prawdziwa petarda

Dodatkowo zbliżał się powoli szczyt sezonu naszego inwestora. Dlatego w tych miesiącach poza mocą SEO linków ważne było dotarcie do potencjalnych klientów, którzy mógliby trafić bezpośrednio przez kliknięcie w link. Warunkiem był portal z brutalnym ruchem, który był gwarancja dotarcia do większej ilości potencjalnych klientów. Drugim ważnych faktorem była tematyka portalu, która musiała być zgodna z tematyka po której porusza sie grupa docelowa i tak:

Fachowy portal rolniczy z brutalnych ruchem ok. 2 mln./mięs. (w tym przypadku ahrefs sporo zaniża)
Wiele pracy kosztowało nas zdobycie tego giganta, ale za to ojro nie wydał inwestor dużo  400€

Online marketing serwisow rolniczych w Niemczech

 

Poradnik ogrodniczy - Taras i ogród  250€

Link building branza ogrodnicza na rynku niemieckim-case study

 

Wiadomości Osnabrück  250€

Case study pozycjonowania na rynku niemieckim-link building

 

Portal o tematyce mieszkaniowej  200€

Google de -pozycjonowanie stron internetowych - case study

Hochsaison

Lipiec i sierpień to szczyt sezonu na usługi i produkty naszego klienta

Zaczęliśmy od marketingu szeptanego. Tym razem przypaliliśmy trochę linki SEO.

Jako, ze klient nie obsługuje całego obszaru Niemiec to w szczycie sezonu skupiliśmy się portalach z regionów, które obsługuje klient. Kolejna wartością dodana poza SEO była możliwość wrzucenia do publikacji pięknych zdjęć usługi/produktu klienta. Możliwość ta nie była oczywiście warunkiem decydującym o publikacji, ale cieszyła oko klienta 😉

 

Marketing szeptany - 20 linków do artykułów na zewnętrznych portalach gdzie była podlinkowana strona klienta - 6€ sztuka razem 120€

Niemiecki marketing szeptany to pomagajacy w pozycjonowaniu.

 

Poradnik ogrodniczy  200€

Prawidlowy link building na rynku niemieckim.

 

Strona lokalnej telewizji Bundeslandu Saksonii  660€

 

Gospodarka i finanse  200€

Link building a pozycjonowanie DACH - case study

Wrzesień i październik to kolejne branżowe portale oraz lokalne portale z terenu działania inwestora:

 

Aktualności z Saksonii - 250€

Case study portal lokalny Niemcy

 

Wiadomości z Lipska - 650€

Naturalny i skuteczny link building-case study

 

Renowacje-remonty porady i triki - 160€

Case study Niemcy-linki tematyczne


Warto dodać, ze nie mamy pewności czy linki z ostatniej wrzuty(wrzesień, październik) miały wystarczajaco czasu by skopały już domenę 🙂 czas pokaże.

Przy analizie nie można zapomnieć, ze usługi /produkty klienta są zależne od sezonu, który w tym przypadku przypada w miesiącach letnich. Dodatkowo inflacja i galopujące ceny stali oraz materiałów budowlanych odegrały w tym przypadku też dużą rolę.

Następnie wkleimy jeszcze tabele z porównaniem aktualnych wyników od początku współpracy.
Oceńcie sami czy wyniki są adekwatne do wydanych euro i dajcie znać w komentarzach
Tschüss
Dane z GSC.
Porównanie wrzesień 2021 do styczeń 2021 początek współpracy.

Najnowsze dane z SISTRIX 21.10.2021

Slowa kluczowe case study-pozycjonowanie Niemcy

 

Na koniec jeszcze zestawienie ostatnich 6 miesięcy do poprzednich 6 miesięcy z GSC.

Koncowe wyniki case study na rynek niemiecki

Przeczytaj również

Wielka fala roszczeń odszkodowawczych w Niemczech z powodu Google Fonts

W ostatnim czasie jest wiele roszczeń o odszkodowania na terenie Niemiec od osób prywatnych i agencji z powodu czcionek Google. Próbują wyciągnąć pieniądze od operatorów stron internetowych kierowanych do niemieckich odbiorców na podstawie wyroku niemieckiego sądu LG Monachium. Wszystko za sprawą tego, że 20 stycznia 2022 r. Sąd Okręgowy w Monachium I potwierdził w swoim […]

Zobacz
Struktura witryny w pozycjonowaniu stron internetowych w Niemczech

Specyfika pozycjonowania stron internetowych w Niemczech nieco różni się od tego samego procesu dla witryn w Polsce. Zmienne czynniki można zauważyć już na samym początku układania strategii na rynku zagranicznym. Kompleksowy projekt warto rozpocząć od wyboru najistotniejszej części witryny – struktury. Wyróżnia się: Krajową witrynę najwyższego poziomu Podkatalogi dla poszczególnych państw Subdomeny dla danego kraju […]

Zobacz
Social Media Marketing w Niemczech - czy warto w niego inwestować?

Social Media - w dzisiejszych czasach każdy ma z nimi do czynienia na co dzień. Bezwzględne statystyki pokazują, że przeciętny Europejczyk na media społecznościowe poświęca około dwóch godzin dziennie. Czy to dużo? Może się wydawać, że nie. Sytuacja diametralnie się zmienia, kiedy pod lupę weźmiemy dłuższy okres czasu. Amerykańska agencja marketingowa Mediakix obliczyła, że każdy […]

Zobacz
Tworzenie niemieckich treści przez sztuczną inteligencję

Rozwój sztucznej inteligencji (z ang. artificial intelligence) osiągnął już punkt, w którym przy content marketingu nie da się już praktycznie odróżnić tekstów maszyny od treści człowieka. Niezależnie od tego, czy są to posty na blogu czy w mediach społecznościowych, wszelkiego rodzaju reklamy lub opisy produktów. Jest bardzo prawdopodobne, że miałeś kontakt z treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję, nie […]

Zobacz
Najlepsze narzędzia do działań SEO w Niemczech

W tym wpisie chcemy przedstawić naszą konfigurację narzędzi SEO na rynek niemiecki. Może to pomóc agencją SEO oraz freelancer’om, którzy pozycjonują strony internetowe za nasza zachodnią granicą. Każdy, kto ma coś wspólnego z tworzeniem sklepów internetowych w Niemczech, a następnie ich pozycjonowaniem musiał słyszeć o narzędziu analitycznym Sistrix. Działania SEO w Niemczech należy rozpocząć od […]

Zobacz
pencilusersrocket linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram