Od czego zależy kolejność w rankingu niemieckiej wyszukiwarki Google.de?

Prowadzenie strony internetowej nakierowanej na rynek niemieckojęzyczny, czyli dla odbiorców z krajów, takich jak między innymi Niemcy, Austria i Szwajcaria, pod wieloma względami jest podobne do prowadzenia serwisu w Polsce. Istotne jest zadbanie o niemiecką wersję językową strony oraz o dostarczanie odbiorcom wartościowych treści i informacji. Podobnie jak w Polsce, również w krajach niemieckojęzycznych istotną sprawą jest zadbanie o odpowiednio wysoką pozycję w rezultatach wyszukiwania Google. Dzięki temu możliwe będzie zwiększenie ruchu na stronie, pozyskanie nowych czytelników czy też klientów. Pozycja strony w rankingu Google.de zależy od wielu czynników.

Na co zwracać uwagę w procesie pozycjonowania stron na rynku niemieckim?

Pozycjonowanie jest złożonym procesem obejmującym szereg działań do wykonania na stronie oraz poza nią. Aby osiągnąć wysoką pozycję w rezultatach wyszukiwania Google.de, należy więc zadbać o wiele istotnych kwestii przedstawionych poniżej.

  • Dbałość o poprawność językową – podczas tworzenia treści przeznaczonej na rynek niemiecki, austriacki lub do innego kraju niemieckojęzycznego, istotną sprawą jest zadbanie o poprawność językową. Warto też pamiętać o różnicach językowych pomiędzy różnymi krajami posługującymi się językiem niemieckim.
  • Odpowiednia domena jest bardzo ważna – aby osiągnąć sukces w Internecie w kraju niemieckojęzycznym, należy posiadać domenę danego kraju (w przypadku Niemiec jest to „.de”). Można też wykorzystać domenę generyczną posiadającą odpowiednie rozszerzenie, na przykład „.com/de”.
  • Właściwa optymalizacja kodu strony – kolejną ważną kwestią jest właściwe zoptymalizowanie strony oraz kodu pod kątem niemieckiej gramatyki, przegłosów, itp.
  • Optymalne pozyskiwanie linków – aby uzyskać wysoką pozycję w rankingach niemieckich wyszukiwarek, konieczne jest pozyskiwanie wysokiej jakości linków z serwisów mogących się już pochwalić wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania. Istotne jest nie tylko odpowiednie źródło linków, ale również treść, w ramach której linki są umieszczane w różnych serwisach. Im większe zróżnicowanie stron, serwisów, portali i blogów z odnośnikami, tym lepsze będą rezultaty pozycjonowania.

Content Marketing i jego rola w pozycjonowaniu w Google.de

Rynek niemieckojęzyczny jest dość specyficzny, ponieważ Internauci z Niemiec, Austrii czy też Szwajcarii poszukują materiałów wysokiej jakości, które są wartościowe i pomocne. To właśnie dlatego w procesach tworzenia i pozycjonowania stron internetowych, należy kłaść duży nacisk na szeroko pojęty Content Marketing. Niemcy nie kładą nacisku na atrakcyjny wygląd stron. Odpowiadają im serwisy minimalistyczne pod kątem wizualnym, pod warunkiem, że posiadają one wyczerpujące, szczegółowe opisy dostarczające potrzebnych informacji.

Tworząc treści na strony niemieckie nie ma sensu tłumaczenie ich na język angielski licząc na to, że odbiorcy niemieckojęzyczni zainteresują się daną treścią. Czytelnicy ze Szwajcarii, Austrii czy też Niemiec o wiele bardziej cenią sobie możliwość wygodnego zapoznawania się z serwisami stworzonymi w ich rodzimym języku. Oczywiście podczas tworzenia takich treści istotne jest stosowanie zasad niemieckiej gramatyki.

Pozyskiwanie linków na rynku niemieckim

Oczywiście oprócz optymalizacji i działań wykonywanych bezpośrednio na promowanej stronie, ważną rolę odgrywają czynności i procesy przeprowadzane poza nią. Najważniejszym z nich jest pozyskiwanie odnośników do pozycjonowanej strony z innych serwisów posiadających wysoką ocenę zgodną z algorytmami Google. W porównaniu z polskim rynkiem, w krajach niemieckojęzycznych link building nie opiera się na zapleczach niskiej jakości czy też na dodawaniu linków do katalogów stron i na fora internetowe. W krajach tych kładzie się duży nacisk na umieszczaniu odnośników na portalach, stronach internetowych, blogach, serwisach eksperckich oraz w innych miejscach dostarczających odbiorcom nie tylko linki, ale również wysokiej jakości, wartościową treść.

Bardzo ważną rolę w niemieckim link buildingu odgrywa pozyskiwanie linków z artykułów sponsorowanych umieszczanych odpłatnie na blogach, stronach prowadzonych przez dziennikarzy czy też ekspertów z danej dziedziny. Dzięki takim artykułom, czytelnicy mogą uzyskać wyczerpujące informacje w zakresie konkretnych zagadnień, a promowana firma uzyska nie tylko silny link z „mocnego” serwisu, ale również zyska opinię eksperta w danej dziedzinie. Zadowoleni użytkownicy będą przekazywać artykuł lub link do strony innym osobom generując duży ruch organiczny, który jest bardzo ceniony przez Google.de.

Skuteczne pozycjonowanie stron na niemieckim rynku

Jak widać skuteczne pozycjonowanie w niemieckim Internecie wiąże się z koniecznością kładzenia nacisku na wiele istotnych spraw. Warto powierzyć ten kompleksowy proces agencji posiadającej odpowiednią wiedzę, doświadczenie i umiejętności związane z poprawą pozycji serwisu na rynku niemieckim. Dobre usługi tego rodzaju jest w stanie świadczyć nie tylko firma niemiecka. Również wielu polskich usługodawców może się pochwalić odpowiednimi umiejętnościami i doświadczeniem.

Leave A Comment