Webway
Mühlweg 6
02826 Görlitz Deutschland
info@webway.pl
+49 152 23139884

Baner Cookie ważne zmiany w niemieckim internecie

Autor: admin
Data: 25 grudnia, 2021

Informacje o plikach cookie i ustawienia zgodne z niemieckim prawem

1 grudnia 2021 roku w Niemczech weszła w życie ustawa regulująca ochronę danych oraz ochronę prywatności w telekomunikacji i telemediach. Bundestag uchwalił tą ustawę już w maju 2021 roku.

Ustawa zawiera bardzo ważne zmiany dla operatorów stron internetowych. Pliki cookie, pliki cookie stron trzecich, innych marketingowych narzędzi wymagają zgody, która musisz uzyskać na podstawie jasnych i wyczerpujących informacji. Narzędzie do wyrażania zgody na pliki cookie jest obowiązkowe, chyba że są to tylko technicznie niezbędne pliki cookie do prawidłowego funkcjonowania witryny.

Czy potrzebuję baner o ciasteczkach na niemieckiej stronie internetowej?

Praktycznie oznacza to, że narzędzie do wyrażania zgody na pliki cookie jest obowiązkowe dla każdego sklepu internetowego.  

Jak powinien wyglądać baner cookie w niemieckiej witrynie internetowej?

Dopóki odwiedzający nie wyrazi zgody, wszystkie pliki cookie muszą być technicznie dezaktywowane.

Użytkownik twojej strony internetowej musi ustawić zgodę. Bardzo ważny szczegół - pola wyboru nie mogą być wstępnie zaznaczone.

Ogólny baner o ciasteczkach może nie wystarczyć jeżeli witryna internetowa kierowana jest na rynek niemiecki

Baner cookie zgodny z niemieckim prawem powinien posiadać możliwość wyboru:

  • Niezbędnych plików cookies umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny. Ta opcja jest automatycznie zaznaczona i nie można jej odznaczyć.
  • Statystycznych plików cookies pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
  • Marketingowych plików cookies są wykorzystywane do celów reklamowych przez strony trzecie do wyświetlania spersonalizowanych reklam. Robią to, śledząc odwiedzających na stronach internetowych.

Musi być przycisk „Akceptuj” i „Odrzuć”. Muszą one być na tym samym poziomie.

Przycisk „Zgadzam się“ lub „Akceptuję wszystkie” nie może być wyróżniony np. większy lub w jaśniejszym kolorze.

Przeczytaj również

Wzrost przychodu o 87% w 3 miesiące i 692% ROAS-Google Ads rynek niemiecki

Skalowanie reklam pozwala na maksymalizację wyników z najskuteczniejszych kampanii przy utrzymaniu oczekiwanego zwrotu z inwestycji. Można to zrobić na kilka sposobów, m.in.: zwiększając wydatki na reklamę, doskonaląc teksty i graficzne materiały reklamowe, dodając listy odbiorców. Optymalizacja reklam, zwiększenie przychodu w krótkim okresie czasu było celem Echt Hair, o którym mowa w poniższym artykule. Echthaar Extensions […]

Zobacz
Wielka fala roszczeń odszkodowawczych w Niemczech z powodu Google Fonts

W ostatnim czasie jest wiele roszczeń o odszkodowania na terenie Niemiec od osób prywatnych i agencji z powodu czcionek Google. Próbują wyciągnąć pieniądze od operatorów stron internetowych kierowanych do niemieckich odbiorców na podstawie wyroku niemieckiego sądu LG Monachium. Wszystko za sprawą tego, że 20 stycznia 2022 r. Sąd Okręgowy w Monachium I potwierdził w swoim […]

Zobacz
Struktura witryny w pozycjonowaniu stron internetowych w Niemczech

Specyfika pozycjonowania stron internetowych w Niemczech nieco różni się od tego samego procesu dla witryn w Polsce. Zmienne czynniki można zauważyć już na samym początku układania strategii na rynku zagranicznym. Kompleksowy projekt warto rozpocząć od wyboru najistotniejszej części witryny – struktury. Wyróżnia się: Krajową witrynę najwyższego poziomu Podkatalogi dla poszczególnych państw Subdomeny dla danego kraju […]

Zobacz
Social Media Marketing w Niemczech - czy warto w niego inwestować?

Social Media - w dzisiejszych czasach każdy ma z nimi do czynienia na co dzień. Bezwzględne statystyki pokazują, że przeciętny Europejczyk na media społecznościowe poświęca około dwóch godzin dziennie. Czy to dużo? Może się wydawać, że nie. Sytuacja diametralnie się zmienia, kiedy pod lupę weźmiemy dłuższy okres czasu. Amerykańska agencja marketingowa Mediakix obliczyła, że każdy […]

Zobacz
Tworzenie niemieckich treści przez sztuczną inteligencję

Rozwój sztucznej inteligencji (z ang. artificial intelligence) osiągnął już punkt, w którym przy content marketingu nie da się już praktycznie odróżnić tekstów maszyny od treści człowieka. Niezależnie od tego, czy są to posty na blogu czy w mediach społecznościowych, wszelkiego rodzaju reklamy lub opisy produktów. Jest bardzo prawdopodobne, że miałeś kontakt z treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję, nie […]

Zobacz
pencilusersrocket linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram