Jaką platformę e-commerce warto wybrać na rynek niemiecki? – Ranking najlepszych 2021!

Jaką platformę e-commerce warto wybrać na rynek niemiecki? – Ranking najlepszych 2021!

Bez wątpienia Niemcy są jednym z najpopularniejszych kierunków firm z branży e-commerce, nie tylko tych polskich. Właśnie dlatego, wybierając niemiecki rynek, warto postawić na dobrą i sprawdzoną przez innych użytkowników platformę – listę tych szczególnie polecanych prezentujemy poniżej.

PrestaShop

Kompletność, innowacyjność oraz przede wszystkim skuteczność – właśnie tym charakteryzuje się PrestaShop. Jest to system który odznacza się niezwykle rozbudowaną społecznością, jak również posiada wiele wtyczek, które w oczywisty sposób zwiększają funkcjonalności. 

Oprócz tego PrestaShop charakteryzuje się intuicyjnym oraz łatwo przyswajalnym panelem administracyjnym oraz wsparciem w różnych językach. Co warto podkreślić jest on dość wydajny i nie wymaga od użytkownika dużej ilości zasobów serwera. Brzmi świetnie! A wady? Na myśl przychodzą dwie kwestie – przede wszystkim konieczność stosunkowo częstych aktualizacji oraz płatne funkcjonalności, które okazują się darmowe w przypadku innych skryptów.

Woocommerce

Woocomerce to w pełni darmowe oprogramowanie, które udostępniane jest w licencji Open Source’owej. Pozwala ono przekształcić daną stronę w e-sklep o niezwykle szerokiej gamie funkcjonalności. Wystarczy aby strona była oparta na WordPressie – pobranie, jak i wtyczki nie wymagają opłat. Niewątpliwą zaletę systemu stanowi otwarta licencja, intuicyjność, prostota obsługi, uniwersalność wykorzystania, przyjazna współpraca z działaniami SEO, a także dostępność w różnych językach.

Magneto

Od lat jest to jedna z najbardziej niezawodnych oraz elastycznych platform sprzedażowych! Pozwala ona na sprostanie wymaganiom  rynku oraz potencjalnych klientów – umożliwia wyświetlanie spersonalizowanych rekomendacji produktowych, jak również coss-selling i up-selling. Magento gwarantuje także kontrolę oraz dużą elastyczność w kwestii zarządzania zamówieniami oraz uprawnieniami administratora, jak również możliwość różnicowania cen dla poszczególnych klientów.

Shopify

Shopify to przede wszystkim niezbyt skomplikowana, w pełni konfigurowalna oraz bardzo elastyczna platforma – chętnie wybierana do tworzenia internetowych sklepów. Umożliwia integrowanie sklepu fizycznego z tym internetowym, jak również posiadanie aplikacji mobilnej, dla zarządzania własną firmą. Poza tym Shopify jest zintegrowany z wieloma kanałami płatności – od bitcoinów po Paypal, a zamówienie oferowane jest w wielu językach obcych.

Shopware

To bez cienia wątpliwości jeden z najszerzej stosowanych systemów sklepowych rynku niemieckiego. Warto podkreślić, iż już w wersji standardowej oferuje on swoim użytkownikom bardzo zaawansowane funkcje. Co więcej, Shopware może być rozbudowywany modułowo, zaś dzięki otwartemu kodowi źródłowemu może być on w dowolny sposób dostosowywany. 

Poza tym, liczna społeczność systemu gwarantuje ciągłe uzupełnianie twórcze, dla już i tak mnogich rozszerzeń. A to nie wszystko! Nie sposób nie docenić również przejrzystości, świetnego designu, a także możliwości szerokiego wyboru partnerskich agencji – Shopware oferuje możliwie najlepsze wsparcie przy zakładaniu własnego sklepu internetowego!

Strato

Strato to dobrze sprawdzone oprogramowanie! Dlaczego? Nie sposób nie docenić faktu, iż wykorzystywane jest przez  sklepy internetowe takie jak – diegeschmacksinsel.de, yusimi.de, jak również swedishclassics.de. 

System dostępny jest aż w pięciu różnych pakietach. Przeznaczony jest głównie dla firm niewielkich rozmiarów, zaś do obsługi sklepu nie są potrzebne żadne specjalistyczne umiejętności programistyczne. Niestety w tej kwestii musimy uwierzyć nieco „na słowo”, bowiem Strato nie posiada wersji testowej do wypróbowania. 

Skupiając się jednak na pozytywach należy dodać, iż oprócz interfejsów do Ebay, PayPal, czy Amazon oprogramowanie Strato oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Wymienić tu można: sklep na Facebook’u, vouchery, cross-selling, czy newslettery. Co więcej – sklepy internetowe zoptymalizowane są pod kątem różnych urządzeń mobilnych.

Wix

Wix to niekwestionowany lider wśród platform dla budowy stron. I choć oprogramowanie to jest głównie kreatorem internetowych stron, sklep internetowy można w bardzo łatwy sposób zintegrować z pakietem Commerce. Wix gwarantuje szeroką gamę narzędzi, które w oczywisty sposób mogą ułatwić uruchomienie oraz proces rozwijania sklepów internetowych.

Zaletą platformy jest oczywiście brak prowizji od sprzedaży, a także szeroka gama szablonów, dzięki której można stworzyć sklep o szacie graficznej, odpowiedniej dla danej branży. Co więcej – sklep internetowy zostaje zoptymalizowany pod kątem różnych wyszukiwarek, jak również mobilnych witryn.

Jimdo

Integracja kodów kuponów, zróżnicowane opcje płatności, bezpieczeństwo sklepu dzięki zgodności z wymogami prawnymi – to główne zalety platformy Jimdo. Choć nie jedyne! Właśnie dlatego została ona doceniona przez strony – wrapvintage.fr, konigs.ch oraz treibholzboards.de. 

Jimdo nie wymaga opłat transakcyjnych, a strona internetowa oraz sklep są tu zoptymalizowane pod kątem różnych wyszukiwarek, z możliwością dalszego rozbudowywania za pomocą odpowiednich aplikacji.

Gambio

To już nasza ostatnia propozycja rankingu – co nie oznacza, że najgorsza. Wręcz przeciwnie! W końcu Gambio cieszy się bardzo liczną bazą klientów. Platforma nie wymaga żadnych większych umiejętności programistycznych, zaś wszystkie dostępne operacje są tutaj bardzo intuicyjne. Co więcej, zakres funkcji można w szybki sposób rozszerzyć dzięki licznym interfejsom i funkcjom, co czyni platformę bardzo przyjazną w wykorzystaniu.

Leave A Comment