Webway
Mühlweg 6
02826 Görlitz Deutschland
info@webway.pl
+49 152 23139884

Najpopularniejsze internetowe porównywarki cen w Niemczech 2021

Autor: admin
Data: 3 czerwca, 2021

Jeżeli mówimy o niemieckim rynku E-commerce to ogromna część transakcji rozpoczyna się za posrednictwem internetowych porównywarek cen.

Czy warto pojawiać się w niemieckich porównywarkach cen?

Społeczeństwo zza naszej zachodniej granicy bardzo chętnie korzysta podczas zakupów przez internet z porównywarek cen. Dodam nawet, że niemieckie portale tzw. Preisvergleich są bardzo często używane przez klientów austriackich i szwajcarskich. Niemieckie porównywarki są szczególnie skutecznym narzędziem marketingowym, które przenosi Twój biznes na wyższy poziom i generuje dużą sprzedaż. Portale porównujące ceny to usługi wyszukiwania, które gromadzą informacje o produktach takie jak ceny, promocje, opcje wysyłki.

Jakie korzyści ma sklep internetowy wystawiający swoje produkty w porównywarce cenowej?

Dodanie swoich produktów do niemieckich porównywarek cen może być świetnym elementem strategii marketingowej w krajach niemieckojęzycznych, gdyż zwiększy rozpoznawalność marki, a tym samym może podnieść poziom konwersji. Jeśli wystawiasz produkty na niemieckich platformach porównujących ceny to wykorzystujesz ich ogromne zasięgi, aby dotrzeć do nowych zagranicznych klientów.

Dzięki prezentacji ofert Twojego sklepu internetowego w porównywarce, do Twojego sklepu mogą trafić użytkownicy, którzy być może nigdy by go nie znaleźli w inny sposób. Jest to szczególnie dobry pomysł dla początkujących E-Commerce-ów , które chcą podbić niemiecki rynek. Ukazanie oferty sklepu jako bardziej korzystnej na tle pozostałych sklepów może też przynieść doskonałe efekty wizerunkowe dla marki i sprawić, że potencjalni klienci zaczną darzyć firmę dużym zaufaniem. 

Czym się charakteryzuje dobra porównywarka?

Dobry portal porównujący ceny powinien oczywiście znaleźć najtańszą i najkorzystniejszą ofertę. Również ważną sprawą jest łatwość użytkowania. Użytkownicy powinni mieć opcje bezpośredniego poruszania się i ograniczania ofert do swoich potrzeb za pomocą odpowiednich filtrów. Klienci cenią sobie również przejrzystość w doborze ofert. 

Ile kosztuje sprzedaż w niemieckich porównywarkach?

Na niemieckim rynku, porównywarki nie wymagają miesięcznej subskrypcji i działają na podstawie kosztu kliknięcia. Umieszczanie produktów na platformie jest zatem bezpłatne, a sprzedawcy są obciążani tylko wtedy, gdy klienci klikają w ich produkty. Może to być cena stała lub cena aukcyjna. Jeżeli chodzi o formy płatności dla niemieckich klientów to jest wiele metod.

Która niemiecka porównywarka cen jest najlepsza? 

Według Deutschen Gesellschaft für Verbraucherstudien czyli Niemieckiego Towarzystwa Badań Konsumenckich najlepszą porównywarką cen na niemieckim rynku E-Commerce jest Idealo stan na 01.06.2021. Idealo zapewnił sobie zwycięstwo przez różnorodność prezentowanych produktów oraz ceny i łatwość obsługi portalu.

To, który portal porównujący ceny jest najbardziej odpowiedni dla Twojego biznesu, zależy głównie od rodzaju oferowanych przez Ciebie produktów. Niesamowicie ważny jest wybór produktów, które mają być zaprezentowane w porównywarce. Nie ma sensu oferować konsumentom całego katalogu naszych produktów. Aby jak najlepiej wykorzystać potencjał platform do porównania cen, sprzedawcy powinni wyraźnie skoncentrować się na popularnych produktach o najwyższej marży. Ceny produktów i koszty wysyłki mają ogromne znaczenie dla konkurencyjności. Prowizję dla porównywarki należy wziąć pod uwagę przy ustalaniu marży, bo konkurencyjność jest ważna, ale rentowność jest niezbędna.

Aby pomóc Ci jako sprzedawcy na rynku niemieckim w znalezieniu najbardziej odpowiednich porównywarek dla Twojego asortymentu towarów wybraliśmy najlepsze platformy i krótko je opisaliśmy. 

Idealo

Porównywarka Idealo posiada ponad 350 milionów ofert od około 50 000 sprzedawców, w tym takich gigantów jak Media Markt, Amazon i eBay. Platforma Idealo jest absolutnym „must have“ każdego sprzedawcy internetowego, który chce podbić niemiecki rynek. Porównywarka posiada ciekawe rozwiązanie i to użytkownik może zdecydować, czy kupi produkt za pośrednictwem portalu, czy bezpośrednio w sklepie internetowym sprzedawcy.

Billiger.de

billiger.de jest to najbogatsza w treści, opisy i rankingi platforma do porównywania cen w Niemczech. Charakteryzuje się bardzo wysokim współczynnikiem konwersji. Nie trzeba wiec dalej Cię przekonywać, że obecność Twojego E-Commerce na tej platformie jest obowiązkowa. Dodatkowo billiger.de to ponad 50 milionów cen za ponad 1 milion produktów. Ze względu na bogate treści, poradniki, rankingi portal billiger.de jest jedną z najbardziej znanych, lubianych i najczęściej używanych porównywarek cen w Niemczech.

Google Shopping

Google najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa oferuje własną porównywarkę cen Google Shopping. Działa podobnie do klasycznej wyszukiwarki Google, co czyni ją szczególnie interesującym narzędziem w niemieckim E-Commerce. Produkty są wyświetlane w Zakupach Google, ale także w klasycznych wynikach wyszukiwania Google na podstawie wprowadzonych słów kluczowych. Aby aktywować Google Shopping w sklepie internetowym na platformie Shopify należy zainstalować aplikację Google.

Check24

Motto portalu to „Tu sprawdzam wszystko“

Check24 to największa w Niemczech porównywarka. Oferuje porównania różnych grup produktów, od lotów, przez opony, po markowe ubrania i obuwie. Wysokość prowizji sprzedawcy jest uzależniona od kategorii produktu. Poza produktami znajdziemy tutaj również porównanie cen ubezpieczenia, prądu, gazu, internetu i telefonów komórkowych.

Günstiger.de

Portal Günstiger.de przywiązuje ogromną wagę do jakości porównywarki i łatwej obsługi. O wysokiej jakości świadczy to, że wszystkie oferty, które pojawiają się w serwisie, są sprawdzane kilka razy dziennie i co kilka minut, aby upewnić się, że są aktualne. Bardzo ciekawie jest tu rownież rozwiązana opcja wyników i miejsc ofert. Algorytm nie faworyzuje ofert z najniższą ceną i zapewnia tym samym niezależność. Jest to ważny portal dla sprzedawców, którzy chcą uniknąć wojny cenowej.

Preisvergleich.de

Porównywarka Preisvergleich.de istnieje w Niemczech od 1999 roku, wiec jest to platforma z dość dużym doświadczeniem. Można na niej znaleść różne grupy produktów jak również różne usługi takie jak ubezpieczenia, taryfy za gaz, prąd, internet i telefony komórkowe.

Preis.de

Preis.de porównuje produkty z ponad 49 500 sklepów i kataloguje je w 9 kategoriach. Rejestracja dla sprzedawców jest bardzo prosta i możliwa dla asortymentu 20 produktów.

 

Niemieckie porównywarki internetowe cen to wspaniałe narzędzia zarówno dla klientów, jak i sprzedawców internetowych. Konsumenci mogą zapoznać się z różnymi ofertami z jednego miejsca co oszczędza bardzo dużo czasu. 

Ze względu na różnorodność porównywarek istnieje napewno portal odpowiedni dla każdej branży.

Przeczytaj również

Wzrost przychodu o 87% w 3 miesiące i 692% ROAS-Google Ads rynek niemiecki

Skalowanie reklam pozwala na maksymalizację wyników z najskuteczniejszych kampanii przy utrzymaniu oczekiwanego zwrotu z inwestycji. Można to zrobić na kilka sposobów, m.in.: zwiększając wydatki na reklamę, doskonaląc teksty i graficzne materiały reklamowe, dodając listy odbiorców. Optymalizacja reklam, zwiększenie przychodu w krótkim okresie czasu było celem Echt Hair, o którym mowa w poniższym artykule. Echthaar Extensions […]

Zobacz
Wielka fala roszczeń odszkodowawczych w Niemczech z powodu Google Fonts

W ostatnim czasie jest wiele roszczeń o odszkodowania na terenie Niemiec od osób prywatnych i agencji z powodu czcionek Google. Próbują wyciągnąć pieniądze od operatorów stron internetowych kierowanych do niemieckich odbiorców na podstawie wyroku niemieckiego sądu LG Monachium. Wszystko za sprawą tego, że 20 stycznia 2022 r. Sąd Okręgowy w Monachium I potwierdził w swoim […]

Zobacz
Struktura witryny w pozycjonowaniu stron internetowych w Niemczech

Specyfika pozycjonowania stron internetowych w Niemczech nieco różni się od tego samego procesu dla witryn w Polsce. Zmienne czynniki można zauważyć już na samym początku układania strategii na rynku zagranicznym. Kompleksowy projekt warto rozpocząć od wyboru najistotniejszej części witryny – struktury. Wyróżnia się: Krajową witrynę najwyższego poziomu Podkatalogi dla poszczególnych państw Subdomeny dla danego kraju […]

Zobacz
Social Media Marketing w Niemczech - czy warto w niego inwestować?

Social Media - w dzisiejszych czasach każdy ma z nimi do czynienia na co dzień. Bezwzględne statystyki pokazują, że przeciętny Europejczyk na media społecznościowe poświęca około dwóch godzin dziennie. Czy to dużo? Może się wydawać, że nie. Sytuacja diametralnie się zmienia, kiedy pod lupę weźmiemy dłuższy okres czasu. Amerykańska agencja marketingowa Mediakix obliczyła, że każdy […]

Zobacz
Tworzenie niemieckich treści przez sztuczną inteligencję

Rozwój sztucznej inteligencji (z ang. artificial intelligence) osiągnął już punkt, w którym przy content marketingu nie da się już praktycznie odróżnić tekstów maszyny od treści człowieka. Niezależnie od tego, czy są to posty na blogu czy w mediach społecznościowych, wszelkiego rodzaju reklamy lub opisy produktów. Jest bardzo prawdopodobne, że miałeś kontakt z treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję, nie […]

Zobacz
pencilusersrocket linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram