Webway
Mühlweg 6
02826 Görlitz Deutschland
info@webway.pl
+49 152 23139884

Struktura witryny w pozycjonowaniu stron internetowych w Niemczech

Autor: admin
Data: 15 maja, 2022

Specyfika pozycjonowania stron internetowych w Niemczech nieco różni się od tego samego procesu dla witryn w Polsce. Zmienne czynniki można zauważyć już na samym początku układania strategii na rynku zagranicznym. Kompleksowy projekt warto rozpocząć od wyboru najistotniejszej części witryny – struktury. Wyróżnia się:

  • Krajową witrynę najwyższego poziomu
  • Podkatalogi dla poszczególnych państw
  • Subdomeny dla danego kraju

Warianty należy dobierać adekwatnie do wyznaczonych strategii i założonych celów. W jaki sposób poszczególne rodzaje struktur wpłyną na pozycjonowanie SEO w Niemczech? Dowiedz się więcej w dalszej części artykułu.

Krajowa witryna najwyższego poziomu (ccTLD) – pozycjonowanie w Niemczech

Wykupienie tzw. domeny z kodem najwyższego poziomu to doskonały pomysł dla właścicieli biznesów, którzy są nastawieni na twarde działania na rynku zagranicznym, a konkretniej na rynku w danym kraju. To rozwiązanie łączy się z kupnem domeny charakterystycznej dla danego państwa. W przypadku polskich stron internetowych, końcówka domeny (ccTLD) to „pl”. Odmienne końcówki analogicznie zostały przypisane dla pozostałych krajów na świecie, i tak Niemcy posiadają znacznik „de”: webway.de
Dlaczego inwestycja w krajową witrynę najwyższego poziomu jest tak opłacalna? Ponieważ końcówka domeny, oznaczająca konkretne przyporządkowanie do danego państwa, sugeruje algorytmom, robotom Google, jak i użytkownikom nastawienie i przeznaczenie całego serwisu. To zjawisko wpływa również na zaufanie interesantów, co z kolei przekłada się na średnią liczbę kliknięć witryny (CTR) w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeżeli oferta Twojego biznesu będzie skierowana do osób zamieszkałych wyłącznie w Niemczech, to zdecydowanie warto zainwestować w witrynę najwyższego poziomu.

Podkatalogi – struktura dla serwisów w Niemczech

Decydując się na podkatalogi dla swojej witryny, należy wziąć pod uwagę strukturę opisywaną we wcześniejszym akapicie – domenę z kodem najwyższego poziomu. Te dwie opcje ściśle łączą się ze sobą. Podkatalogi w globalnym SEO stosuje się w momencie wykupienia krajowej witryny, a następnie umieszcza się w nich zawartości stosowane dla danego kraju. Końcówka adresu dla serwisu niemieckiego, w przypadku funkcjonowania podkatalogów, wygląda następująco: webway.pl/de. Rozwiązanie to jest szczególnie atrakcyjne w sytuacji, w której właściciele biznesów pragną rozszerzyć zakres swojej działalności na kolejne państwa. Podkatalogi także stanowią dogodną opcję przy rozbudowaniu wersji językowych w serwisie.

Subdomeny a pozycjonowanie w Niemczech

Komfortowym rozwiązaniem może okazać się wprowadzenie subdomeny do swojego portalu. Co to oznacza? Mianowicie, działalność prowadzona np. w Polsce może zostać rozszerzona na kraj, jakim są Niemcy właśnie poprzez utworzenie subdomeny. Poglądowo, subdomena może wyglądać następująco: de.webway.pl – do ogólnej domeny został dodany prefiks związany z danym państwem (w tym wypadku z Niemcami). Opcja utworzenia subdomeny jest stosunkowo łatwa w konfiguracji. Dodatkową zaletą jest również to, że tego typu wariant daje jasny sygnał wyszukiwarce i robotom Googla o ukierunkowaniach geograficznych biznesu online.

Przeczytaj również

Sprzedaż na Amazonie w Niemczech - najważniejsze informacje dla początkujących

Wprowadzenie do sprzedaży na Amazonie w Niemczech dla początkujących. Omówienie najważniejszych informacji w kilku zdaniach. Ton formalny. 1. Wstęp  Sprzedaż na Amazonie w Niemczech to świetny sposób na rozwijanie swojego biznesu online. Jednym z pierwszych kroków, które należy podjąć, aby rozpocząć sprzedaż na Amazonie w Niemczech, jest otwarcie konta sprzedawcy. Aby to zrobić, należy przejść […]

Zobacz
Księgowość w Niemczech dla początkujących przedsiębiorców: na co zwrócić uwagę?

W Niemczech prowadzenie działalności gospodarczej wymaga znajomości zasad księgowości. W artykule przedstawiamy podstawowe informacje, na co zwrócić uwagę jako początkujący przedsiębiorca. 1. Co to jest księgowość w Niemczech? Księgowość w Niemczech to bardzo ważny element prowadzenia biznesu, zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych przedsiębiorców. Jest to proces skomplikowany, który wymaga wiedzy na temat przepisów i […]

Zobacz
Jak wybrać odpowiednie konto bankowe dla swojej firmy w Niemczech? Przydatne porady

W tym wpisie przedstawimy kilka przydatnych wskazówek, które pomogą Ci w wyborze odpowiedniego konta bankowego dla Twojej firmy w Niemczech. 1. Co powinieneś wiedzieć przed otwarciem konta bankowego w Niemczech dla swojej firmy?  Przed otwarciem konta bankowego dla swojej firmy w Niemczech warto poznać kilka istotnych informacji. Po pierwsze, należy mieć zarejestrowaną firmę w Niemczech […]

Zobacz
Wzrost przychodu o 87% w 3 miesiące i 692% ROAS-Google Ads rynek niemiecki

Skalowanie reklam pozwala na maksymalizację wyników z najskuteczniejszych kampanii przy utrzymaniu oczekiwanego zwrotu z inwestycji. Można to zrobić na kilka sposobów, m.in.: zwiększając wydatki na reklamę, doskonaląc teksty i graficzne materiały reklamowe, dodając listy odbiorców. Optymalizacja reklam, zwiększenie przychodu w krótkim okresie czasu było celem Echt Hair, o którym mowa w poniższym artykule. Echthaar Extensions […]

Zobacz
Wielka fala roszczeń odszkodowawczych w Niemczech z powodu Google Fonts

W ostatnim czasie jest wiele roszczeń o odszkodowania na terenie Niemiec od osób prywatnych i agencji z powodu czcionek Google. Próbują wyciągnąć pieniądze od operatorów stron internetowych kierowanych do niemieckich odbiorców na podstawie wyroku niemieckiego sądu LG Monachium. Wszystko za sprawą tego, że 20 stycznia 2022 r. Sąd Okręgowy w Monachium I potwierdził w swoim […]

Zobacz
pencilusersrocket linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram