Webway
Mühlweg 6
02826 Görlitz Deutschland
info@webway.pl
+49 152 23139884

Struktura witryny w pozycjonowaniu stron internetowych w Niemczech

Autor: admin
Data: 15 maja, 2022

Specyfika pozycjonowania stron internetowych w Niemczech nieco różni się od tego samego procesu dla witryn w Polsce. Zmienne czynniki można zauważyć już na samym początku układania strategii na rynku zagranicznym. Kompleksowy projekt warto rozpocząć od wyboru najistotniejszej części witryny – struktury. Wyróżnia się:

  • Krajową witrynę najwyższego poziomu
  • Podkatalogi dla poszczególnych państw
  • Subdomeny dla danego kraju

Warianty należy dobierać adekwatnie do wyznaczonych strategii i założonych celów. W jaki sposób poszczególne rodzaje struktur wpłyną na pozycjonowanie SEO w Niemczech? Dowiedz się więcej w dalszej części artykułu.

Krajowa witryna najwyższego poziomu (ccTLD) – pozycjonowanie w Niemczech

Wykupienie tzw. domeny z kodem najwyższego poziomu to doskonały pomysł dla właścicieli biznesów, którzy są nastawieni na twarde działania na rynku zagranicznym, a konkretniej na rynku w danym kraju. To rozwiązanie łączy się z kupnem domeny charakterystycznej dla danego państwa. W przypadku polskich stron internetowych, końcówka domeny (ccTLD) to „pl”. Odmienne końcówki analogicznie zostały przypisane dla pozostałych krajów na świecie, i tak Niemcy posiadają znacznik „de”: webway.de
Dlaczego inwestycja w krajową witrynę najwyższego poziomu jest tak opłacalna? Ponieważ końcówka domeny, oznaczająca konkretne przyporządkowanie do danego państwa, sugeruje algorytmom, robotom Google, jak i użytkownikom nastawienie i przeznaczenie całego serwisu. To zjawisko wpływa również na zaufanie interesantów, co z kolei przekłada się na średnią liczbę kliknięć witryny (CTR) w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeżeli oferta Twojego biznesu będzie skierowana do osób zamieszkałych wyłącznie w Niemczech, to zdecydowanie warto zainwestować w witrynę najwyższego poziomu.

Podkatalogi – struktura dla serwisów w Niemczech

Decydując się na podkatalogi dla swojej witryny, należy wziąć pod uwagę strukturę opisywaną we wcześniejszym akapicie – domenę z kodem najwyższego poziomu. Te dwie opcje ściśle łączą się ze sobą. Podkatalogi w globalnym SEO stosuje się w momencie wykupienia krajowej witryny, a następnie umieszcza się w nich zawartości stosowane dla danego kraju. Końcówka adresu dla serwisu niemieckiego, w przypadku funkcjonowania podkatalogów, wygląda następująco: webway.pl/de. Rozwiązanie to jest szczególnie atrakcyjne w sytuacji, w której właściciele biznesów pragną rozszerzyć zakres swojej działalności na kolejne państwa. Podkatalogi także stanowią dogodną opcję przy rozbudowaniu wersji językowych w serwisie.

Subdomeny a pozycjonowanie w Niemczech

Komfortowym rozwiązaniem może okazać się wprowadzenie subdomeny do swojego portalu. Co to oznacza? Mianowicie, działalność prowadzona np. w Polsce może zostać rozszerzona na kraj, jakim są Niemcy właśnie poprzez utworzenie subdomeny. Poglądowo, subdomena może wyglądać następująco: de.webway.pl – do ogólnej domeny został dodany prefiks związany z danym państwem (w tym wypadku z Niemcami). Opcja utworzenia subdomeny jest stosunkowo łatwa w konfiguracji. Dodatkową zaletą jest również to, że tego typu wariant daje jasny sygnał wyszukiwarce i robotom Googla o ukierunkowaniach geograficznych biznesu online.

Przeczytaj również

Wielka fala roszczeń odszkodowawczych w Niemczech z powodu Google Fonts

W ostatnim czasie jest wiele roszczeń o odszkodowania na terenie Niemiec od osób prywatnych i agencji z powodu czcionek Google. Próbują wyciągnąć pieniądze od operatorów stron internetowych kierowanych do niemieckich odbiorców na podstawie wyroku niemieckiego sądu LG Monachium. Wszystko za sprawą tego, że 20 stycznia 2022 r. Sąd Okręgowy w Monachium I potwierdził w swoim […]

Zobacz
Struktura witryny w pozycjonowaniu stron internetowych w Niemczech

Specyfika pozycjonowania stron internetowych w Niemczech nieco różni się od tego samego procesu dla witryn w Polsce. Zmienne czynniki można zauważyć już na samym początku układania strategii na rynku zagranicznym. Kompleksowy projekt warto rozpocząć od wyboru najistotniejszej części witryny – struktury. Wyróżnia się: Krajową witrynę najwyższego poziomu Podkatalogi dla poszczególnych państw Subdomeny dla danego kraju […]

Zobacz
Social Media Marketing w Niemczech - czy warto w niego inwestować?

Social Media - w dzisiejszych czasach każdy ma z nimi do czynienia na co dzień. Bezwzględne statystyki pokazują, że przeciętny Europejczyk na media społecznościowe poświęca około dwóch godzin dziennie. Czy to dużo? Może się wydawać, że nie. Sytuacja diametralnie się zmienia, kiedy pod lupę weźmiemy dłuższy okres czasu. Amerykańska agencja marketingowa Mediakix obliczyła, że każdy […]

Zobacz
Tworzenie niemieckich treści przez sztuczną inteligencję

Rozwój sztucznej inteligencji (z ang. artificial intelligence) osiągnął już punkt, w którym przy content marketingu nie da się już praktycznie odróżnić tekstów maszyny od treści człowieka. Niezależnie od tego, czy są to posty na blogu czy w mediach społecznościowych, wszelkiego rodzaju reklamy lub opisy produktów. Jest bardzo prawdopodobne, że miałeś kontakt z treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję, nie […]

Zobacz
Najlepsze narzędzia do działań SEO w Niemczech

W tym wpisie chcemy przedstawić naszą konfigurację narzędzi SEO na rynek niemiecki. Może to pomóc agencją SEO oraz freelancer’om, którzy pozycjonują strony internetowe za nasza zachodnią granicą. Każdy, kto ma coś wspólnego z tworzeniem sklepów internetowych w Niemczech, a następnie ich pozycjonowaniem musiał słyszeć o narzędziu analitycznym Sistrix. Działania SEO w Niemczech należy rozpocząć od […]

Zobacz
pencilusersrocket linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram