Wzrost przychodu o 87% w 3 miesiące i 692% ROAS-Google Ads rynek niemiecki
Autor:admin
Data:20 lutego, 2023
Skalowanie reklam pozwala na maksymalizację wyników z najskuteczniejszych kampanii przy utrzymaniu oczekiwanego zwrotu z inwestycji. Można to zrobić na kilka sposobów, m.in.: zwiększając wydatki na reklamę, doskonaląc teksty i graficzne materiały reklamowe, dodając listy odbiorców. Optymalizacja reklam, zwiększenie przychodu w krótkim okresie czasu było celem Echt Hair, o którym mowa w poniższym artykule.
Echthaar Extensions E-Commerce Echt Hair Mała, rodzinna firma z Görlitz (Saksonia) zajmująca się sprzedażą włosów doczepianych na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Współpracuje z salonami fryzjerskimi B2B oraz klientami prywatnymi B2C.
Niezależnie od wielkości i doświadczenia firmy, skalowanie jest zawsze wyzwaniem. Trzeba podjąć decyzję, jakie kanały wybrać, jakie inwestycje można na to przeznaczyć, jakiego stopnia rentowności się oczekuje, czy marka koncentruje się wyłącznie na pozyskiwaniu nowych klientów czy może chce się przypominać osobom, które były już na stronie.
Te i wiele innych pytań zadano sobie w październiku 2022 kiedy to Echt Hair rozpoczął zastanawiać się w jakich sposób zoptymalizować prowadzone już działania z Google Ads.
O zaletach reklam Google Ads pisaliśmy Wam już w artykule dotyczącym porównania ich do Pozycjonowania a także odpowiedzi na pytanie jaką taktykę wybrać na język niemiecki?
Po rozmowach udało się wybrać odpowiednie cele i postanowiono na działanie krokowe. Rozpoczęto od optymalizacji obecnych kampanii, poprawienie błędów, a następnie stworzone zostały nowe komponenty.
Jak udało nam się zwiększyć przychód?
Analiza lejka sprzedażowego i stworzenie kampanii opierających się na początku ścieżki użytkownika. Biorąc na tapet budowanie świadomości stworzenie kampanii o szerokim targetowaniu, z celem dotyczącym jak największej ilości wyświetleń w celu dotarcia do osób nieznających marki Echt Hair.
Oprócz brandowych słów kluczowych dodanie ogólnych fraz związanych z artykułami do włosów i samych doczepów.
Optymalizacja Performance Max, dodanie obrazów i nagłówków w celu uatrakcyjnienia reklamy.
Dodanie rozszerzeń do reklam tekstowych w celu opisania szczegółów dotyczących maki a także zwiększenia długości miejsca w wyszukiwarce.
Rozszerzenie dotychczasowego kierowania kampanii korzystając z dopasowań .
Ustawienie cappingu (nałożenie limitu wyświetleń reklamy na unikalnego użytkownika). Wraz ze wzrostem częstotliwości reklam wzrasta również koszt pozyskania użytkownika lub klienta. Ważnym jest utrzymywanie niskiej częstotliwości reklam, pozwalającej na zdobycie zainteresowania potencjalnych klientów.
Zmiany budżetu. Powolny i stały wzrost budżetów nie więcej niż o 20% co 3-5 dni. Wykorzystywanie automatycznych reklam do skalowania lub zmniejszania budżetu na reklamy na podstawie ich skuteczności. Stopniowe zmiany nie powodowały ponownego uruchomienia fazy uczenia się reklam i pozwalały na utrzymanie poziomu efektywności kampanii.
Unikanie nakładania się odbiorców. Zawsze weryfikowaliśmy, czy nie kierujemy różnych zestawów reklam na tę samą grupę odbiorców, aby uniknąć ich kanibalizacji ze względu na nakładanie się odbiorców w strukturę kampanii reklamowych.
W kolejnej fazie planujemy dalszy rozwój kampanii i zwiększenie przychodów.
Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoje działania również da się zoptymalizować na przestrzeni trzech miesięcy – zapraszamy do kontaktu!
Autor: Monika Drabczyńska
Przychody z Google Ads od 01.11.2022 do 31.01.2023
Wzrost przychodów w porównaniu do tego samego okresu rok temu
Wzrost przychodów w porównaniu do tego samego okresu w poprzednich 3 miesiącach
Przychody z Google Ads od lipca 2022 do stycznia 2023
1. Wstęp Sprzedaż na Amazonie w Niemczech to świetny sposób na rozwijanie swojego biznesu online. Jednym z pierwszych kroków, które należy podjąć, aby rozpocząć sprzedaż na Amazonie w Niemczech, jest otwarcie konta sprzedawcy. Aby to zrobić, należy przejść do strony Amazon.de i wybrać opcję "Sprzedaj na Amazon". Następnie należy wypełnić formularz rejestracyjny i zaakceptować warunki […]
W Niemczech prowadzenie działalności gospodarczej wymaga znajomości zasad księgowości. W artykule przedstawiamy podstawowe informacje, na co zwrócić uwagę jako początkujący przedsiębiorca. 1. Co to jest księgowość w Niemczech? Księgowość w Niemczech to bardzo ważny element prowadzenia biznesu, zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych przedsiębiorców. Jest to proces skomplikowany, który wymaga wiedzy na temat przepisów i […]
W tym wpisie przedstawimy kilka przydatnych wskazówek, które pomogą Ci w wyborze odpowiedniego konta bankowego dla Twojej firmy w Niemczech. 1. Co powinieneś wiedzieć przed otwarciem konta bankowego w Niemczech dla swojej firmy? Przed otwarciem konta bankowego dla swojej firmy w Niemczech warto poznać kilka istotnych informacji. Po pierwsze, należy mieć zarejestrowaną firmę w Niemczech […]
Skalowanie reklam pozwala na maksymalizację wyników z najskuteczniejszych kampanii przy utrzymaniu oczekiwanego zwrotu z inwestycji. Można to zrobić na kilka sposobów, m.in.: zwiększając wydatki na reklamę, doskonaląc teksty i graficzne materiały reklamowe, dodając listy odbiorców. Optymalizacja reklam, zwiększenie przychodu w krótkim okresie czasu było celem Echt Hair, o którym mowa w poniższym artykule. Echthaar Extensions […]
W ostatnim czasie jest wiele roszczeń o odszkodowania na terenie Niemiec od osób prywatnych i agencji z powodu czcionek Google. Próbują wyciągnąć pieniądze od operatorów stron internetowych kierowanych do niemieckich odbiorców na podstawie wyroku niemieckiego sądu LG Monachium. Wszystko za sprawą tego, że 20 stycznia 2022 r. Sąd Okręgowy w Monachium I potwierdził w swoim […]