Działania SEO na kraje niemieckojęzyczne należy zacząć od?

Działania SEO na kraje niemieckojęzyczne należy zacząć od?

Serdecznie witamy na naszym blogu, na łamach którego poruszane będą zagadnienia związane z szeroko pojętym SEO, promowaniem i pozycjonowaniem stron internetowym na rynku międzynarodowym. Bardzo ważną grupę stanowią odbiorcy z krajów niemieckojęzycznych. Działania z zakresu optymalizacji i skutecznego pozycjonowania stron internetowych tworzonych w tym języku lub posiadających niemiecką wersję językową są pod wieloma względami podobne do zasad SEO obowiązujących w Polsce i innych krajach. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka istotnych spraw, dzięki którym możliwe będzie osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, która przełoży się na zwiększenie konwersji i sprzedaży wśród klientów rozmawiających na co dzień w języku niemieckim.

Odpowiednie przygotowanie i analiza to podstawa

Podobnie jak w przypadku wielu innych działań marketingowych, reklamowych i promocyjnych, również w przypadku pozycjonowania na kraje niemieckojęzyczne, bardzo ważną rolę odgrywa odpowiednio opracowana i realizowana strategia. W związku z tym istotną sprawą jest właściwe zaplanowanie całego procesu SEO, który jest złożony i potrafi być skomplikowany.

Proces pozycjonowania SEO na kraje niemieckojęzyczne jest szczególnie polecany sklepom internetowym, które rozszerzają swoją działalność na takie kraje, producentom zainteresowanym eksportem towarów do Niemiec, Austrii, Liechtensteinu czy też Szwajcarii, w której jednym z języków urzędowych jest również niemiecki. Pozycjonowanie SEO na kraje niemieckojęzyczne jest też idealną opcją dla firm, które świadczą usługi za zachodnią granicą naszego państwa. Bardzo ważną sprawą jest indywidualne podejście do każdego przypadku, ponieważ firmy różnią się od siebie zakresem działania, ofertami czy też rynkami, które chcą podbić.

Skuteczna i profesjonalna analiza niemieckiego rynku

Bardzo istotnym procesem jest wybór odpowiednich słów kluczowych pod które będzie pozycjonowana strona producenta, usługodawcy czy też sklepu internetowego albo podstrony konkretnych produktów. Warto w tym celu zainteresować się stronami konkurencji i przeanalizować niemiecki rynek pod kątem słów kluczowych przynoszących dużą skuteczność sprzedaży. Znając dokładną listę słów kluczowych można opracować dalszą strategię pozycjonowania, która przyniesie odpowiednie rezultaty.

Link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków

Jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie to bardzo ważną sprawą jest pozyskiwanie linków czyli odnośników do promowanej strony. Algorytm Google jest tak skonstruowany, że umieszcza wysoko w swoim rankingu serwisy, do których prowadzą liczne odnośniki z innych stron internetowych, które również posiadają wysoką pozycję. Warto więc zadbać o budowę solidnego niemieckiego zaplecza oraz o dodawanie linków w artykułach sponsorowanych, komentarzach oraz innych treściach. Dobrze, jeśli odnośniki do stron nakierowanych na niemieckojęzyczny rynek, będą prowadziły ze stron zarejestrowanych w Niemczech czy też Austrii. Roboty Google pozytywnie oceniają takie działania, a ich rezultatem jest wyższa pozycja promowanej strony w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Proces pozyskiwania linków jest złożony i wymaga dobrej znajomości wartościowych niemieckich stron powiązanych z branżą, w której działa promowana firma, a także bardzo dobrej znajomości języka niemieckiego, ponieważ linki są najczęściej osadzane w różnych artykułach, poradnikach i innych wartościowych treściach. Dobrze, jeśli osoba lub firma zajmująca się tym procesem, posiada doświadczenie w pozyskiwaniu linków z Niemiec. Warto znaleźć firmę, która posiada dobrą bazę serwisów umożliwiających budowanie zaplecza linkowego. W takich bazach znajdują się niemieckie strony, takie jak:

  • blogi,
  • portale tematyczne,
  • sklepy internetowe,
  • strony hobbystyczne tworzone przez pasjonatów,
  • strony prowadzone przez agencje,
  • portale zatrudniające profesjonalnych redaktorów.

Treść wysokiej jakości

Oczywiście, jeśli chodzi o pozycjonowanie SEO to Google kładzie bardzo duży nacisk na wysoką jakość treści. Co więcej niemieccy użytkownicy również poszukują serwisów, w których znajdą artykuły, zdjęcia, grafiki czy też materiały filmowe, które odpowiadają na ich pytania, wątpliwości oraz umożliwiają znalezienie poszukiwanych przez nich, cennych informacji. To właśnie dlatego istotne jest zadbanie nie tylko o właściwe formatowanie treści, opatrywanie jej różnymi nagłówkami czy też o jej pogrubianie. Ważne jest tworzenie treści, która stanowi pewną ważną i przydatną wartość dla odbiorców niemieckich. Dzięki temu można nie tylko wpłynąć korzystnie na pozycję strony w wyszukiwarce, ale również można zyskać opinię eksperta w danej dziedzinie w oczach potencjalnych klientów. Będą oni polecać stronę innym osobom, a taki naturalny, organiczny ruch przełoży się jeszcze lepiej na pozycję serwisu w wyszukiwarce oraz na zwiększenie sprzedaży produktów czy też usług.

Oczywiście do stworzenia unikalnych treści czy też przetłumaczenia polskich artykułów na język niemiecki niezbędna jest bardzo dobra znajomość języka niemieckiego. Warto posiadać kontakt z rodowitym mieszkańcem Niemiec albo Austrii, aby zweryfikować jakość i poprawność tworzonych treści lub tłumaczeń.

Wybór właściwej domeny jest również bardzo ważny

Proces SEO DACH, czyli pozycjonowania w krajach niemieckojęzycznych, takich jak Niemcy, Austria czy też Szwajcaria wymaga również zadbania o odpowiednią domenę promowanego serwisu. Najlepszym wyborem będzie domena de, która oznacza, że dany serwis został zarejestrowany na terenie Niemiec. Serwisy z takimi domenami są o wiele łatwiej i skuteczniej pozycjonowane na rynku krajów niemieckojęzycznych. Algorytm Google jest bowiem bardzo złożony i skomplikowany. Zwraca on uwagę między innymi na to gdzie została zarejestrowana domena. Serwisy DE mają o wiele większe szanse na zwiększenie swojej pozycji na rynku zachodnim niż serwisy PL albo zarejestrowane w innych krajach.

Dbałość o tak zwany Visual Content

Oczywiście, jeśli mówimy o kompleksowych działaniach z zakresu SEO w krajach niemieckojęzycznych to bardzo istotną sprawą jest zadbanie o tak zwany Visual Content. Jak już zostało wspomniane wcześniej, niemieckojęzyczni użytkownicy cenią sobie wysokiej jakości treść, która jest odpowiednio urozmaicona. W związku z tym na stronie powinny znajdować się zdjęcia oferowanych produktów, różnego rodzaju wykresy, grafiki i inne materiały wizualne, które pozwalają na łatwiejsze wyjaśnienie konkretnych zagadnień czy też elementów oferty. Przełoży się to nie tylko na pozycję w Google, ale również na zwiększenie ruchu organicznego generowanego przez zadowolonych użytkowników.

Czy warto korzystać z usług fachowców?

Jak widać proces pozycjonowania SEO w krajach niemieckojęzycznych jest złożony i wymaga dużego doświadczenia, wiedzy, umiejętności oraz poświęcenia swojego cennego czasu. Nie każdy jest w stanie się tym zająć samodzielnie. O wiele lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług agencji SEO, która posiada odpowiednie doświadczenie oraz cieszy się pozytywnym opiniami i może pochwalić się bardzo dobrymi rezultatami pozycjonowania na rynku zachodnim.

Leave A Comment